رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز با اشاره به پیش‌بینی دو ردیف اعتباری در بودجه سال گذشته و یک ردیف اعتباری در بودجه امسال برای رفع مشکل آب‌های سطحی، گفت: شهرداری می‌توانست همه تجهیزات مورد نیاز را تهیه کند تا این گونه عنوان نکند که در آبگرفتگی بارندگی اخیر غافلگیر شدیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 22 November 2023

تابناک خوزستان: سیدمحمدجواد رضوی با اشاره به وضعیت آبگرفتگی‌های شهر اظهار کرد: در بارندگی اخیر نقاط مختلفی از شهر دچار آبگرفتگی شدند و همشهریان از این وضعیت اذیت شدند. در بسیاری از جاها مردم نمی‌توانستند از منازلشان خارج شوند یا فرزندانشان را به مدرسه بفرستند که این مساله ناشی از کم‌کاری شهرداری بود.

وی افزود: آقایان گفته‌اند ما غافلگیر شدیم در حالی که مساله آب‌های سطحی موضوع جدیدی نیست که کسی را غافلگیر کند. علاوه بر این فاصله آخرین باران در سال گذشته تا اولین باران امسال هشت ماه بوده است که در این مدت آقایان می‌توانستند به نوعی راهکاری برای نقاط آسیب‌پذیر که از قبل مشخص بودند، بیندیشند تا این گونه آبگرفتگی مردم را مورد اذیت و آزار قرار ندهد و دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت: در سال ۱۴۰۱ در بودجه دو ردیف اعتباری در خصوص آب‌های سطحی داشتیم و شهرداری می‌توانست از این دو ردیف برای رفع مشکل آب‌های سطحی و خرید تجهیزات مورد نیاز استفاده کند. سال گذشته تنها در یک ردیف اعتباری، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که ۶۰ میلیارد تومان از آن را در همان سال گذشته به جاهای دیگر اختصاص دادند. این مساله به معنی این است که آب‌های سطحی برای آن‌ها اولویت نداشته است.

رضوی عنوان کرد: در ردیف اعتباری دیگر هم ۶۶.۵ میلیارد تومان برای آب‌های سطحی پیش‌بینی شده بود که ۱۸.۵ میلیارد تومان آن را نیز برداشتند و به جاهای دیگر اختصاص دادند.

وی ادامه داد: هم چنین امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای مساله آب‌های سطحی اعتبار پیش‌بینی شده بود که تاکنون تنها ۱۸.۵ میلیارد تومان آن هزینه شده است یعنی در این فاصله‌ای که بارندگی نبود شهرداری می‌توانست همه تجهیزات مورد نیاز را تهیه کند تا این گونه عنوان نکند که در آبگرفتگی بارندگی اخیر غافلگیر شدیم اما این اتفاق نیفتاده است و اکنون به بارندگی رسیده‌ایم و مردم این گونه مورد اذیت و آزار قرار گرفتند و از این بابت، اعضای شورای شهر و شهروندان نارضایتی دارند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار