معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده اراک و ساوه اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 21 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبر اسدی، امروز سه شنبه  درنشست ستاد بازآفرینی شهری استان افزود:فرمانداری‌ها و شهرداری‌هایی که بافت فرسوده شهری دارند و از مصوبه هیئت دولت در جهت استفاده از منابع ارزش افزوده برای احیای بافت فرسوده شهرها استفاده نکرده‌اند حتما پیگیری کنند تا از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی بافت فرسوده در شهرهای اراک و ساوه اجرایی شده است گفت: پروژه‌های خوبی را فرمانداری‌های اراک و ساوه پیشنهاد دادند که براساس آنها مصوب شد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های بافت فرسوده اختصاص یابد. سایر شهرداری‌ها نیز مشوق‌های خوبی ارائه دهند تا مردم ترغیب به احداث و نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده شوند.

امیرهادی فرماندار اراک نیز در بیست و سومین نشست شورای بازآفرینی شهری افزود: این میزان اعتبار بین ۱۶ دستگاه با توجه به اولویت‌های مورد نظر تقسیم شد.

وی بیان کرد: ایجاد سه پایگاه اورژانس، اصلاح شبکه آب، نوسازی مدارس، ساخت بازارچه محلی، مرمت و ساخت دیوار ساحلی، جدول‌گذاری، پیاده راه سازی، ایجاد مرکز چند عملکردی، سالن ورزشی، راه آهن، اصلاح جاده‌ای ،توسعه مساجد و تجهیز موسسات فرهنگی، کتابخانه‌ها بخشی از طرح‌های توسعه‌ای در بازآفرینی شهری است.

فرماندار اراک گفت: ۳۷ پایگاه سلامت استیجاری در شهرستان اراک وجود دارد که هشت پایگاه در بافت فرسوده این شهر مستقر هستند و باید با اعتبار مورد نظر ظرف مدت یک سال مرمت شوند.

هادی افزود: در مناطق کم برخوردار اراک شبکه انتقال آب، فرسوده است که به خاطر این نقیصه، امکان افزایش فشار نیست و نارضایتی مردم وجود دارد.

وی بیان کرد: در اعتبارات بازآفرینی شهری سهم شهرداری اراک یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال تعیین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار