معاون خدمات شهری شهرداری همدان از راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان تا پایان امسال در شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 20 October 2015
معاون خدمات شهری شهرداری همدان از راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان تا پایان امسال در شهر همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم؛مجید درویشی اظهار داشت: سگ‌کشی و اتلاف سگ‌های ولگرد براساس قانون، از اختیارات شهرداری بوده و شهرداری موظف است سگ‌های ولگردی که سبب آلودگی محیط زیست شده و با بیماری برای شهروندان ناهنجاری به وجود می‌آورند، اتلاف کند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف‌نظرها و بحث‌هایی بین محیط زیست و شهرداری‌ درباره نحوه برخورد با سگ‌ها وجود دارد، افزود: در حال حاضر بحث زنده‌گیری سگ‌ها مطرح شده که در این راستا در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مرکزی برای نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان در سایت دفن زباله همدان ایجاد کنیم.

درویشی با اعلام اینکه چهار هزار متر زمین برای ایجاد این مرکز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نقشه‌های طراحی این سایت در حال تکمیل شدن بوده و این مرکز دارای تجهیزات، اتاق نگهداری و آزمایشگاه خواهد بود تا سگ‌های ولگرد در آنجا نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد زنده گرفته شده و به این مرکز منتقل می‌شوند، عنوان کرد: حیواناتی که دارای بیماری‌های واگیر باشند قطع نسل کرده و پس از درمان در این مرکز نگهداری می‌کنیم و سگ‌هایی که سالم هستند پس از درمان به عنوان سگ نگهبان یا گله در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

معاون شهردار همدان با اعلام اینکه شهرداری متولی نگهداری سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان نیست، گفت: برخی سگ‌های از نظر دامپزشکی مشکلاتی دارند که که در زمینه نگهداری آنها با مسائل متعددی مواجه هستیم و انتظار می‌رود محیط‌زیست در این زمینه ورود پیدا کند.

درویشی با اشاره به اینکه شهرداری در این زمینه هزینه کرده و ورود پیدا می‌کند، گفت: شهرداری همدان اقداماتی را در زمینه همکاری با محیط زیست انجام داده و به این روال ادامه می‌دهد ولی نیاز است تا محیط زیست نیز همکاری لازم را داشته باشد.

معاون شهردار همدان درباره نحوه اتلاف سگ‌های ولگرد و بی‌خانمان در شهر همدان نیز گفت: در گذشته سگ‌های ولگرد با دارو و اسلحه شکاری تلف می‌شدند که به سبب بروز برخی مشکلات، این روش‌ها کنار گذاشته شد.

درویشی عنوان کرد: در حال حاضر از تجهیزات مدرن و اسلحه‌های بیهوشی برای تلف کردن سگ‌ها در شهر همدان استفاده کرده و سگ‌های بیهوش شده را در خارج از شهر تلف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد تا پایان امسال راه‌اندازی شود، گفت: رها کردن سگ‌های ولگرد در سطح شهر اقدام درستی نبوده و سبب آسیب‌های مختلف به جامعه و مردم می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار