مدیرکل حوزه استاندار ایلام گفت: تمامی ماموریت ها و مرخصی مسئولان و دست اندرکاران عضو ستاد مدیریت بحران‌ در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی لغو می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 20 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شامگاه یکشنبه با حضور مدیرکل مدیریت بحران، مدیرکل حوزه استاندار ایلام و سایر اعضا در محل استانداری تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی قوی از اوایل روز دوشنبه به جو استان و پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش های رگباری و شدید، هشدار سطح قرمز برای استان بویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان اعلام شده است.

" مجید بیگلریان" با بیان اینکه سامانه بارشی تا روز سه شنبه ۲۹ آبان در استان باقی خواهد ماند، گفت: همه دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران و شرکت های بخش خصوصی آمادگی کامل برای هرگونه مخاطره ناشی از این بارندگی ها را باید داشته باشند.

مدیرکل حوزه استاندار ایلام نیز با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی و اعلام هشدار سطح قرمز از طریق هواشناسی، اظهار کرد: این جلسه جهت پیشگیری و آمادگی لازم همه دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران‌ برای مقابله با بحران های احتمالی ناشی از بارندگی های شدید طی روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شده است.

"امیر حسین بهرامی" گفت: باتوجه به اهمیت موضوع و تاکید استاندار، لازم است همه دستگاههای عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ضمن آمادگی کامل، همکاری و تعامل لازم برای مقابله با هرگونه حوادث ناشی از بارندگی های موصوف داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مراحل مدیریت بحران‌ پیشگیری است، گفت: دستگاه های متولی قدامات پیشگیرانه نسبت به رفع آب گرفتگی، وقوع سیل، قطعی برق، قطع مسیرهای مواصلاتی، جلوگیری از قطع تاسیسات زیرساختی مخابرات و سیستمهای ارتباطی، قطع آب شرب و شبکه های آب شهری و روستایی و اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای به موقع برنامه ریزی و اقدام فوری را انجام دهند.

مدیرکل حوزه استاندار اضافه کرد: تمامی ماموریت ها و مرخصی مسئولین و دست اندرکاران عضو ستاد مدیریت بحران‌ تا عادی شدن وضعیت هواشناسی لغو می‌شود.

آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران‌ استان و شهرستان های تابعه، تشکیل جلسه مشابه توسط فرمانداران، آمادگی و برنامه ریزی لازم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای احتمال ریزش ترانشه و یا صخره های مشرف به جاده های مواصلاتی با همکاری دستگاههای راهسازی و بخش خصوصی، آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان جهت اسکان اضطراری، ذخیره سازی آب شرب در سطح استان توسط آب و فاضلاب و اطلاع رسانی به موقع و هشدار های لازم به مردم از جمله مصوبات این نشست بود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار