فرماندار ویژه شهرستان دهلران:
فرماندار ویژه شهرستان دهلران با اشاره به پیش‌بینی بارش های سیل آسا در دهلران طی روزهای آینده گفت: ستاد بحران شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 19 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ لطیف صادقی فرماندار ویژه شهرستان دهلران در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دهلران با اشاره به اهمیت این جلسه و ضرورت تاکید بر آمادگی اعضای ستاد، اظهار کرد: بارش ها از اواخر روز یکشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در این شهرستان ادامه دارد.

وی از دستگاه‌های خدمات رسان خواست پای کار باشند و اطلاع رسانی به مردم، کشاورزان، دامداران و عشایر که در معرض سیل هستند در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به پیش بینی ۳۰ تا ۷۰ میلی متر بارندگی در این مدت، تصریح کرد: شهرداران در خصوص لایروبی مسیل‌ها اقدام و بخشداران و شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی با اشاره به تکمیل نشدن فاضلاب شهر و بحث احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق شهر دهلران گفت: باید نقاط آسیب را شناسایی و اقدامات عاجل در این زمینه در دستور کار باشد.

رئیس ستاد بحران دهلران همچنین خواستار توجه ویژه امور آب شهرستان به سد دویرج و میزان ذخیره آن شد.

وی بر ضرورت بازدید میدانی اعضای ستاد بحران از سطح شهر دهلران در راستای رفع مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم هم تاکید کرد و به پیشرفت خوب فیزیکی سد میمه و تزریق اعتبار برای آن اشاره و گفت: این سد در شرایط فعلی هم در مهار سیلاب ها نقش موثری دارد.

غلام‌عباس کرد معاون عمرانی فرماندار ویژه دهلران هم گفت: در بحث مسکن مهر شهر دهلران باید اقدامات پیشگیرانه در خصوص سیلاب چاره انجام شود و تشکیل جلسات آبخوان داری و پیگیری مسایل و موضوعات در این حوزه به جد در دستور کار باشد چراکه احتمال خسارات گسترده در حوزه راه‌ها و عشایر وجود دارد.

رئیس هواشناسی دهلران هم با اشاره به ناپایداری این سیستم بارشی و پتانسیل رعد و برق، ریزش تگرگ و مه گرفتگی، اظهار کرد: بر این اساس آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حجت فتحی به هشدار سطح نارنجی هواشناسی اشاره و افزود: احتمال خسارات گسترده در حوزه راه ها و عشایر بیشتر وجود دارد.

وی با اشاره به بیشترین فعالیت این بارش ها در شرق شهرستان، گفت: بعد از این بارش ها از روز چهارشنبه هفته جاری هوای شهرستان ۶ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان به ریاست فرماندار ویژه دهلران و با حضور معاونین فرماندار و بخشداران و سایر اعضا برگزار شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار