اهالی شهر صالح آباد در اقدامی ارزشمند هزینه مجالس ترحیم و یادبود را برای ساخت درمانگاه شبانه روزی صالح آباد اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 19 October 2015
اهالی شهر صالح آباد در اقدامی ارزشمند هزینه مجالس ترحیم و یادبود را برای ساخت درمانگاه شبانه روزی صالح آباد اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا؛ منطقه صالح آباد همانگونه که از نامش پیداست یکی از شهرهای زیبا و آباد غرب استان است که در 18 کیلومتری مرکز استان قرار داشته و از توابع شهرستان بهار به شمار می رود.

اهالی صالح آباد به خونگرمی و میهمان نوازی شهره بوده بگونه ای که وجود آثار فرهنگی و تاریخی در این منطقه و مهمان نوازی صالح آبادی ها از گردشگران موجب حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه شده است.

علاوه بر مردم داری و مهر و محبتی که اهالی این منطقه به میهمانان دارند می توان ویژگی بارز دیگری همچون مشارکت آنها برای عمران و آبادانی توسعه شهری را بر کارنامه پرافتخار اهالی این شهر افزود.

آنگونه که پس از بررسی های میدانی از اهالی این شهر به دست آمده می توان دریافت منطقه صالح آباد بیشترین خیر را به نسبت جمعیت در خود جای داده است.

از جمله اقدامات ارزشمند اهالی این شهر برای توسعه و آبادانی شهر می توان اهدای زمین برای ساخت شهرداری، مصلای نماز جمعه، بخشداری و دیگر نهادهای دولتی را ذکر کرد همچنین خیران این شهر آمادگی خود را برای اهدای زمین به منظور ساخت ساختمان تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی را نیز اعلام کردند.

مرحوم حاج فرج الله جعفری از جمله خیران نیک اندیش این شهر بود که ساخنمان منزل خود را به عنوان درمانگاه در اختیار اهالی قرار داد.

حال که 40 سال از واگذاری این خانه قدیمی برای این کارعام المنفعه می گذرد به علت فرسودگی بنا و ضرورت وجود یک درمانگاه در شهر صالح آباد کار تخریب و ساخت مجدد این بنا با امکانات و تجهیزات به روز از دو ماه پیش آغاز شد.

شهردار صالح اباد در این ارتباط در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا گفت: برای تخریب این بنا و ساخت درمانگاه جدید با فرزندان مرحوم فرج الله رایزنی های لازم صورت گرفت که با استقبال خانواده این خیر مواجه شد.

احمد رسولی افزود: برای مشارکت مردم در ساخت این درمانگاه فراخوانی برای حضور اهالی محل در مسجد داده شد که در این نشست اهالی شهر متعهد به مشارکت در ساخت این مرکز شدند.

وی اظهار کرد: طبق تعهدات قرار است 10 میلیارد ریال از هزینه ساخت این درمانگاه توسط خیران صالح آباد پرداخت که تاکنون پنج میلیارد ریال از آن در قالب وجه نقد و تعهد جمع آوری شده است.

شهردار صالح آباد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در زمینه تجهیز درمانگاه و تامین نیروی انسانی و مورد نیاز قول همکاری داده است.

وی اضافه کرد: استاندار همدان که شهریور ماه برای کلنگ زنی شهرک صنعتی صالح آباد در این شهر حضور یافته بود بواسطه تقدیر از خیران به علت مشارکت در کارهای عام المنفعه مقرر شد برای ساخت این درمانگاه مساعدت های مالی مورد نیاز را داشته باشد.

وی گفت: درمانگاه صالح آباد قرار است در زمینی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع و در 2.5 طبق احداث شود که هم اینک کار تهیه نقشه به اتمام رسیده و با نظارت دفتر فنی علوم پزشکی کار در حال اجرا است.

شهردار صالح آباد اظهار کرد: با توجه به موقعیت ارتباطی منطقه صالح آباد ، این درمانگاه به 40 روستا بطور مستقیم و 60 روستا غیرمستقیم خدمات درمانی ارائه می دهد.

رسولی بیان کرد: اهالی صالح آباد در اقدامی مبارک و ارشمند هزینه های مورد نیاز برای برگزاری مجالس ترحیم، شب هفت و چهلم درگذشتگان خود را برای ساخت این درمانگاه اختصاص دادند.

وی یادآوری کرد: اوایل هفته گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی از این طرح بازدید کرده و با ابراز رضایت از مشارکت اهالی صالح آباد در ساخت این درمانگاه ، قرار شد اعتباری برای شتاب دادن به روند اجرای این طرح اختصاص دهند.

شهرصالح آباد با هشت هزار و 400 نفر جمعیت در 18 کیلومتری شهر همدان و در مسیر جاده همدان - سنندج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار