مجیدی با بیان اینکه با حفر چاه، احداث مخازن بتنی، ایستگاه پمپاژ آب و ایستگاه‌های توزیع آب، آبرسانی به ۹۸ روستا تکمیل و آماده بهره برداری در هفته بسیج امسال شده است، اذعان کرد: برنامه ریزی برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای جدید در حال انجام بوده و رایزنی برای جلب و جذب اعتبارات مورد نیاز انجام شده است
کد خبر: ۱۱۳۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 18 November 2023

همزمان با چهل و چهارمین سالروز تاسیس بسیج، یک هزار و ۳۱۳ طرح با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حضور یکی از مسوولان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش تسنیم، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری هفته بسیج گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالروز تاسیس بسیج، یک هزار و ۳۱۳ طرح با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حضور یکی از مسوولان کشوری بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال "بسیج، امید ملت ایران است" نامگذاری شده است، اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار همدان با همت بسیج شامل ۱۶۰ روستا از سال گذشته آغاز شده است.

مجیدی با بیان اینکه با حفر چاه، احداث مخازن بتنی، ایستگاه پمپاژ آب و ایستگاه‌های توزیع آب، آبرسانی به ۹۸ روستا تکمیل و آماده بهره برداری در هفته بسیج امسال شده است، اذعان کرد: برنامه ریزی برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای جدید در حال انجام بوده و رایزنی برای جلب و جذب اعتبارات مورد نیاز انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:۸۲۰ طرح دیگری که هفته بسیج بهره برداری می‌شود شامل احداث مراکز فرهنگی و ورزشی، مرمت گلزار شهدا، احداث خانه عالم، ایجاد راه و آسفالت، ساخت چهار راه روستایی بزرگ، احداث ۱۷ پل روستایی، احداث مدارس و بازسازی آن، مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب کشاورزی، استخرها، احداث منازل مددجویان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، تخریب و مناسب سازی آن‌ها است.

سردار مجیدی یاد آور شد:سازمان مهندسی سپاه همدان ۷۲ سالن ورزشی راه اندازی کرده که ۱۰ سالن همزمان با هفته بسیج افتتاح می‌شود در این میان تاکنون ۴۷ سالن تکمیل و بهره برداری شده و روند پیشرفت ۲۵ سالن بالای ۵۰ درصد است و مجموع طرح‌ها به ۴۰ هزار متر مربع می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۵۵۰ برنامه همزمان با هفته بسیج از ۲۸ آبان تا پنجم آذر در این استان اجرا و پیگیری می‌شود که مهم‌ترین آن نمایش اقتدار با تجمع بسیجیان و گردان‌های دفاعی، امنیتی و مقاومت در یک محل است، تصریح کرد:انتظار و خواسته رهبری فرزانه انقلاب از بسیج و سپاه، محرومیت زدایی است که در این راستا طی ۲ سال گذشته به دنبال ارتباط بیشتر بسیج سازندگی با دستگاه‌ها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار‌های بزرگی انجام داده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: معتادان متجاهر به مدت سه ماه در این اردوگاه نگهداری و در کنار ترک اعتیاد، مهارت‌های فنی به آن‌ها آموزش داده می‌شود تا با فراگیری تخصص و فراهم شدن زمینه اشتغال به آغوش خانواده و جامعه بازگردند.

سردار مجیدی با بیان اینکه مجامع بسیج چند سال پیش در این استان شکل گرفت تا مسایل مهم استان نظیر آب، زمین، مشکلات اقتصادی و کارخانه‌های راکد را به صورت تخصصی رصد و راهکار‌های عملیاتی برای رفع این مشکلات در جلسات ارائه دهند، گفت:با وجود تصدی وزارت علوم توسط زلفی گل، وی همچنین ریاست این مجمع بسیج را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: اعتلای بسیج به عنوان سند ملی مورد تایید رهبری و ستاد کل نیرو‌های مسلح است که ابلاغ شد و سپاه نیز بر اساس این برنامه کار‌ها را پیش می‌برد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه به منظور پیشگیری از تکرار برنامه‌ها و هدفمند شدن آن‌ها ۱۱ قرارگاه اصلی در بسبج راه اندازی شده و کار‌ها ذیل مجموعه این قرارگاه انجام می‌شود، تصریح کرد: قرارگاه دفاع و امنیتی با توجه به اهمیت مسایل امنیتی و لازمه امنیت برای انجام همه کار‌ها شکل گرفت که در این راستا گردان‌های دفاعی امنیتی در استان راه اندازی شد که از توان بالا برخوردار هستند.

وی گفت: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی هم آسیب‌های اجتماعی را بررسی و بر اساس آن برنامه ریزی کرده تا درصدی از این موارد را رفع کنند، در عین حال قرارگاه تعلیم و تربیت شبکه بزرگ صالحین را هدایت می‌کند و این قرارگاه در پایگاه‌های مقاومت، دانشگاه ها، مدارس و ۲۲ قشر فعالیت دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: قرارگاه علم و فناوری در راستای تحقق پیام نوروزی و شعار سال حرکت کرده و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی پروژه‌های محرودیت زدایی را در مناطق کمترتوسعه یافته انجام می‌دهد.

سردار مجیدی افزود: قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال و خلق فرصت‌های شغلی خرد، قرارگاه فضای مجازی با هماهنگی نهاد‌های امنیتی، قرارگاه تحقق و جذب دنبال تربیت جوان انقلابی پای کار، قرارگاه تعالی سازمانی برای به روز ماندن سپاه و جلوگیری از روزمرگی و فرسودگی آن وقرارگاه اردوی راهیان نور و قرارگاه تعالی زن و بنیان خانواده متناسب با اهداف و سیاست‌ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونستی در غزه و آغشته شدن دست جنایتکاران و مستکبران به خون هزاران کودک و افراد بی گناه از رسانه‌ها خواست، مطالبه و خواسته مردم فلسطین را در فضای حقیقی و مجازی به گوش جهانیان برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار