معاون دادستان جیرفت گفت: سایه‌ سیل و خرابی روی سر مردم جیرفت است، کارهای اصولی باید انجام و این مشکل برای همیشه حل شود، دستگاه قضائی با اهمال و ترک فعل‌ها برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 17 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، پیمان ذولعلی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته متاسفانه با بروز سیلاب جان همشهری‌هایمان را در منطقه اسماعیلی از دست دادیم.

معاون دادستان جیرفت اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های متولی اعم از راهداری و آب منطقه‌ای را به محور جیرفت اسماعیلی روانه کردیم و قریب به ۱۸۰ پل لایبروبی و برخی رودخانه‌ها نیز لایروبی شد، امسال هم با توجه با هشدار‌های هواشناسی لازم است مسؤولان مربوطه مراقب باشند.

وی گفت: در روستای جزفطن بالغ بر ۲۰ سال لایروبی نشده و تبدیل به جنگلی از گز شده بود، با این حال جای کار در خیلی از محور‌های شهرستان از جمله همین محور وجود دارد و عدم شهرسازی صحیح و عدم همکاری برخی از شهروندان در ساختن خانه‌های غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و همچنین گسترش زمین‌های کشاورزی به نزدیکی حریم رودخانه‌ها و بعضا در حریم و بستر آن، صدور مجوزات غیراصولی در بخش کشاورزی و مسکن کماکان سایه‌ی سیل و خرابی را دور نکرده است.

ذولعلی افزود: کار‌های اصولی از جمله آبخیزداری باید در بالادست‌ها انجام شود تا این مشکل برای همیشه حل شود، دستگاه‌ها باید کار را آغاز کنند.

معاون دادستان جیرفت بیان کرد: نعمت الهی نباید تبدیل به بلای الهی شود، نباید هنگام باران و برف یادمان بیاید که رودخانه و پل‌ها لایروبی شوند، تمامی متولیان امر من بعد، قبل از حادثه پیش‌بینی‌های لازم را مد نظر و وظایف خود را انجام دهند.

وی گفت‌: مردم جیرفت چیزی فراتر از انجام وظایف از مسؤولان انتظار ندارند و دستگاه قضا نیز عقد اخوت با هیچ مسؤولی نبسته، ما مصمم به دفاع از حقوق عامه مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها خواهیم بود و در جای خود در اهمال و ترک فعل برخورد خواهیم کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار