کد خبر: ۱۱۳۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸ 17 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری عاملان کلاهبرداری اینترنتی که از طریق ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی از شهروندان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، متهمان با خرید کالا از شهروندان و ارائه رسید پرداخت وجه با استفاده از نرم افزار‌های رسیدساز جعلی از برخی از شهروندان در شهرستان بابلسر و فریدونکنار بالغ بر یک میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مشابه، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ افضلی افزود: این متهمان که غیربومی استان بودند در تحقیقات بعمل آمده به ۸ فقره کلاهبرداری به این روش اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس بابلسر به شهروندان توصیه کرد که باید توجه داشته باشند که در معاملات و داد و ستد‌ها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با فعال سازی سامانه پیامکی حساب بانکی خود و بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار