معاون سیاسی فرماندار همدان از برگزاری مراسم دیدار با آیت‌الله نوری همدانی به مناسبت بزرگداشت واقعه 30 مهر 57 در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 18 October 2015
معاون سیاسی فرماندار همدان از برگزاری مراسم دیدار با آیت‌الله نوری همدانی به مناسبت بزرگداشت واقعه 30 مهر 57 در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، مجاهد بنی‌عامریان در ستاد بزرگداشت «حماسه 30 مهر» در همدان با بیان اینکه 30 مهر سرخط روایت فهم و ایثار دانش‌آموزی در همدان است، اظهار کرد: این حماسه جرقه‌ای برای حرکت‌های بعدی در استان و کشور شد.

وی ادامه داد : این خیزش، تجلی اراده مردم همدان با چاشنی غیرت بود که می‌تواند نشانه راه آینده باشد.

معاون سیاسی فرماندار همدانبه برگزاری مراسم سال گذشته در تالار معلم اشاره کرد و افزود: به دلیل اهمیت 30 مهر که کم از سایر مراسم‌های ملی ندارد تصمیم بر آن شد که برنامه‌ای متفاوت برگزار کنیم.

وی افزود: عمومی کردن برنامه 30 مهر با برگزاری در میدان امامزاده عبد‌الله(ع) و دیدار با آیت‌الله نوری همدانی دو سرفصل اصلی برنامه امسال خواهد بود.

*حماسه 30 مهر در همدان مقدمه حرکت 13 آبان

بنی‌عامریان با بیان اینکه چندین نفر نیز به بازگویی خاطره در خصوص این واقعه در استان خواهند پرداخت، خاطر‌نشان کرد: تلفیق و همگرایی رده‌های سنی مختلف در برنامه 30 مهر از اهداف برگزاری مراسم در فضای باز است که باید بازتاب داده شود.

وی ادامه داد: هدف از دیدار با آیت‌الله نوری همدانی نیز فراهم کردن مقدمات برای دیدار در سال‌های آینده با مقام معظم رهبری به مناسبت روز همدان است.

این مسئول یاد‌آور شد: با عمومی کردن برنامه به دنبال ارائه اطلاعات در خصوص 30 مهر 57 به عموم مردم هستیم تا این واقعه پررنگ شده و سال‌های آینده با ایجاد دبیرخانه دائمی 30 مهر برنامه بهتری در حد 13 آبان برگزار کنیم چراکه 30 مهر 57 مقدمه حرکت 13 آبان 57 بود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان نیز اظهار کرد: در صورت ارائه پوستر توسط انجمن دانش‌آموزی پوستر‌ها در 24 پایگاه بسیج توزیع خواهد شد.

صادق نظری با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در بازتاب حماسه 30 مهر دارند، گفت: اهمیت نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی انکارناپذیر است و باید از ظرفیت آنها در معرفی بیشتر این واقعه مهم استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در روز 30 مهر سال‌های آینده برنامه دیدار با مقام معظم رهبری به عنوان روز همدان را داشته باشیم، افزود: امسال به عنوان نخستین سال دیدار با آیت‌الله نوری همدانی را در روز 30 مهر خواهیم داشت.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان گفت: بنیاد شهید باید با شناسایی شهدای 30 مهر در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این حماسه بزرگ تلاش کمک کند و دستگاه‌های استان نیز در فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز باید ما را یاری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار