تعزیه زنجان در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان به نمایش درآمد و استقبال بی نظیر شرکت کنندگان این رویداد بین المللی را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 14 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، اکبر کریمی، مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعزیه در زنجان نام پروژه‌ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستا‌های مشکین و رجعین در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ است که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به زبان انگلیسی تهیه و برای ارائه به نهمین مجمع عمومی ICCN آماده شد.

مدیر مسوول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس افزود: این پرونده تصویری در ۲۰ آبان به مدت ۲۲ دقیقه پس از کره جنوبی و استرالیا در سالن اجلاس ICCN در شهر کوژیکود به نمایش درآمد که معرفی زنجان به همراه خوانش و ترجمه غزل عاشورایی زنده یاد حسین منزوی زمینه ساز آن بود.

وی ادامه داد: نمایش این پرونده تحقیقاتی در قالب تصاویر گرفته شده از مراسم و مهارت‌های تعزیه خوانی در زنجان مورد استقبال و احساسات شگفت انگیز شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی قرار گرفت و پس از اتمام مراسم هدیه ویژه زنجان به عنوان نمادی فرهنگی، مذهبی به دکتر وکیل جایاراجان دبیر کل ICCN اهدا شد.

اکبر کریمی خاطر نشان کرد: تندیس ویژه ICCN که به یک نفر از هر کشور تعلق می‌یافت از سوی برگزار کنندگان این رویداد بین المللی در اختیار شهر زنجان قرار گرفت و پرونده تعزیه در زنجان با نظر اعضای شرکت کننده به عنوان بهترین ارائه در نهمین مجمع عمومی ICCN شناخته شد.

وی افزود: مجمع عمومی ICCN با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متعدد و معرفی میراث فرهنگی ناملموس جوامع محلی شرکت کننده ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان با اشاره به اینکه مجمع عمومی ICCN که هر دو سال یکبار در یکی از شهر‌های عضو با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO برگزار می‌شود در ۱۹ آبان فعالیت خود را در شهر کوژیکود، ایالت کرالای هندوستان آغاز کرد، یاد آور شد: موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان و موسسه هفت هنر نیاکان پارسی و شهرداری اصفهان از ایران در کنار دیگر اعضای شرکت کننده از سایر کشور‌ها در این رویداد بین المللی حضور داشتند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار