مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: برای هر ورزشکاری که در مسابقات بین‌المللی از بین رشته‌های اصلی مدال و یا حتی شانس مدال بیاورد، حقوق در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 12 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، یاسر جمالی مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با ابراز خرسندی از موفقیت ورزشکاران هم استانی در مسابقات پاراآسیایی و کسب ۶ مدال نقره و برنز، اظهار داشت: در گذشته حدود ۷۰ درصد تعریف یک پروژه ورزشی از اختیار ما خارج بوده و این مورد باید اصلاح می‌شد و پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی هر شهرستان و کاملاً هدفمند باشد؛ بنابراین ظرفیت و ساختار جغرافیایی برای هر ورزش در پروژه‌های ورزشی باید بر اساس داده‌ها درنظر گرفته شود.

به هیچ عنوان سفارش نمی‌پذیریم

وی در خصوص انتصابات گفت: در ماجرای انتصابات ورزشی چه شهرستان‌ها و چه پست‌های کارشناسی، اولویت ما استقلال اداره کل ورزش و جوانان است و به هیچ عنوان سفارش نمی‌پذیریم؛ چرا که اگر قرار است ورزش استان به نتیجه برسد انتخاب باید صددرصد ورزشی باشد.

همه اماکن باید به مزایده بروند

جمالی با بیان اینکه ۲۸۶ مکان ورزشی در استان وجود دارد، بیان کرد: بخشی از این اماکن می‌توانند به بخش خصوصی واگذار یا به مزایده بروند، استراتژی ما این است که همه اماکن برای حفظ عدالت به مزایده بروند که از این میان تاکنون ۸۲ مورد در ابتدا به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده که امسال به چهار میلیارد تومان می‌رسد.

طرح استعدادیابی در مدارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده، طرح استعدادیابی و پیکرسنجی در مدارس آغاز شده که در هفته تربیت بدنی ۳۰۰ نفر انجام شد و در هفته آینده نیز برای ۴۰۰ نفر آغاز خواهد شد که این مورد باعث می‌شود اطلاعات دقیقی از ظرفیت دانش‌آموزان از نظر ساختار بدنی و نوع ورزش متناسب با آن به دست بیاید.

وی با بیان اینکه مراسمات ازدواج آسان به خوبی در استان برگزار شده است، اظهار کرد: حمایت جدی از تشکل‌های مردم نهاد (سمن‌ها) هم در تعداد و هم کمیت آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه استان در حوزه جوانان با حدود ۱۵ پله صعود به جایگاه خوبی برسد.

جمالی اضافه کرد: در حوزه جوانان، دستگاه‌های دولتی وظایف و اختیاراتی دارند که با عمل کردن به آن‌ها کمک بسیار زیادی به این بخش خواهد کرد و این اداره کل پیگیر این موضوع خواهد بود.

سهم حداقلی صنایع در حمایت از ورزش استان

جمالی گفت: اگرچه اعتباراتی در حوزه پروژه‌های عمرانی از نفت گرفته می‌شود، اما اینکه شرکت‌های خصوصی، پتروشیمی‌ها و منطقه ویژه چقدر به حوزه ورزش کمک می‌کنند به هیچ عنوان قابل مقایسه با ظرفیت موجود نیست.

وی افزود: راه حل این مشکل، مطالبه عمومی در همه رسانه‌های بومی و مردم بوده و نیاز است پویشی برای حمایت صنایع از ورزش استان شکل بگیرد.

برنامه خاصی برای فوتبال بوشهر داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای فوتبال بوشهر داریم، گفت: نبود تیم‌های بوشهر در لیگ برتر و لیگ یک، هیچ ارتباطی به هیأت فوتبال نداشته و تا حمایت مالی نباشد تیم‌ها راه به جایی نمی‌برند.

جمالی گفت: در اینکه تیم‌های ایرانجوان و شاهین هویت بوشهر هستند شکی نیست، اما اگر یک تیم خصوصی بخواهد کمکی از دولت دریافت کند باید موضوع مدیریت خود را حل کند، با این وجود با تمام نقد‌ها و مواردی که به این تیم‌ها وارد است، به تناسب زمان کمک‌هایی از این اداره کل به این تیم‌ها حتی بیشتر از گذشته داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت شاهین و بدهی‌ها و عدم فعالیت آن گفت: با مساعدت و تلاش‌های رئیس دادگستری استان با محاسبات بدهی‌ها، طلب‌ها و سایر موارد، امیدواریم شرایط برای احیای این تیم فراهم شود.

حمایت جدی از مدال آوران

جمالی عنوان کرد: برای هر ورزشکاری که در مسابقات بین‌المللی از بین رشته‌های اصلی مدال و یا حتی شانس مدال بیاورد، حقوق در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: برای رشته دو و میدانی و حتی رشته‌هایی که ظرفیت آن وجود دارد با هدف‌گذاری المپیک در دستور کار قرار دارد و در این راستا در حال فراهم کردن مقدمات آوردن یک مربی خارجی برای رشته دو و میدانی هستیم.

رایزنی با وزارت برای دریافت سهمیه جداگانه وسایل سرمایشی

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: وزارت ورزش و جوانان اعتبار مشخصی را برای هر استان بابت تعمیر و تجهیز اختصاص می‌دهد که این موارد در بوشهر تبدیل به خرید وسایل سرمایشی می‌شود که در تلاش هستیم با توجیه وزارت بتوانیم اعتبارات سرمایشی را جدا از اعتبارات تعمیر و تجهیز دریافت کنیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار