معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اظهار داشت : تعداد ۷۲۳ واحد نانوایی دارای مجوز در این استان فعالیت می کند که به طور ۱۰۰درصدی مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند(سامانه نانینو) هستند.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 08 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی گفت : با توجه به بررسی های انجام گرفته میزان آرد توزیعی در مناطق روستایی و عشایری استان به طور مساوی تقسیم نمی شود، در برخی مناطق سرانه ۱۰ کیلوگرم و در مناطق دیگر ۶ کیلوگرم است که باید اصلاح و سهمیه آرد شهرستانها بر اساس سرانه جمعیت در نظر گرفته شود.

وی افزود :  سهمیه سرانه آرد به ترتیب مناطق عشایری، روستایی و شهری هر نفر ۱۲، ۱۰ و هشت کیلوگرم است که این میزان بایستی تخصیص یابد و مازاد آن در اختیار فرمانداری قرار داده شود تا هر نقطه ای از شهرستان که با مشکل عدم توزیع مناسب آرد مواجه بود، به آن منطقه اختصاص یابد.

عباسی ادامه داد :بایستی سهمیه آرد مناطق روستای و عشایری استانداردسازی و آرد شهری و روستایی با سرانه کل کشور متناسب شود.

وی اظهار کرد :با توجه به فراوانی تقاضا برای راه اندازی نانوایی با توجه به کمبود آرد با کلیه درخواست های که خواستار راه اندازی نانوایی با آرد سهمیه آزاد هستند، موافقت می شود.

وی مطرح کرد :میزان مصرف روزانه آرد نانوایی های استان به طور متوسط ۲۱۳تن در روز و میزان گندم مورد نیاز در ماه برای تبدیل به آرد حدود ۹ هزار تن است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار