کد خبر: ۱۱۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 08 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی در بازدید مدیر و معاون امور برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی مازندران و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از طرح های مرمت و بهسازی آببندان های استان با همراهی رئیس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری و مسوول مرکز جهاد کشاورزی شویلاشت این شهرستان از آببندان روستای ولاغوز، اظهار کرد: پروژه مرمت و بهسازی این آببندان در سال‌های گذشته با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این آببندان در سطح 1.7 هکتار ظرفیت تامین آب کشاورزی 40 هکتار اراضی شالیزاری منطقه را داراست.

این مقام مسوول افزود: اعتبار تخصیصی لحاظ شده برای مرمت و بهسازی این آببندان از محل اعتبارات خشکسالی سال 1400 تامین و در شهریور 1401 عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

علوی با بیان اینکه بهره برداران توان مالی کافی برای مرمت و بهسازی و لایروبی آببندان‌ها را ندارند و تلاش این مدیریت در پیگیری و رفع این نیاز مهم انجام می پذیرد، گفت: در فصول غیرزراعی و زمستان، آب های مازاد باید به نوعی مهار و به گونه‌ای منطقی ذخیره شود و با این هدف آب‌بندان‌ها احداث می شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار