رئیس پدافند غیر عامل استان کرمان گفت: در استان کرمان نه دیده‌بان زیستی داریم نه مرز زیستی و اگر این روند پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر می‌خورد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 07 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان پیش از ظهر امروز در حاشیه رزمایش پدافند غیرعامل آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در شرق و جنوب استان اظهار کرد: مانور دفاعی و مبارزه با آنفلوآنزای پرندگان استان کرمان در منطقه شرق و جنوب استان کرمان در منطقه سد نسا بم به‌مدت دو روز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری خطرناکی برای انسان بوده و بسیار شایع است؛ بنابراین نظارت بر زیستگاه طیور بسیار مهم است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اهمیت حوزه زیستی عنوان کرد: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۴ میلیون قطعه طیور تخم گذار معدوم شدند و خسارت بسیار سنگینی برای کشور وارد کرد.

کاظمی گفت: با توجه به شروع فصل سرما هرگونه موارد مشکوک در پرندگان بومی، پرندگان صنعتی و پرندگان مهاجر باید به اداره دامپزشکی اعلام‌شود.

مطهری معاون فرماندار بم نیز گفت: یکی از کانون‌های شرق استان و مسیر اسکان‌پرندگان مهاجر سد نسا است و آگاه‌سازی مردم‌منطقه برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بسیار کمک‌می‌کند.

کریمی رئیس پدافند غیر عامل استان کرمان نیز گفت: در استان کرمان نه دیده‌بان زیستی داریم نه مرز زیستی و اگر این روند پیش برود امنیت غذایی ما به مشکل بر می‌خورد.

وی بیان داشت: حوزه پدافند زیستی و دامپزشکی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و امنیت غذایی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این حوزه است و برگزاری پدافند غیر عامل باید هر‌ساله برای آمادگی انجام‌شود.

به گزارش فارس، رزمایش پدافند غیرعامل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با ۱۶ اکیپ از دامپزشکی استان کرمان و شهر‌های جیرفت و عنبرآباد در منطقه سد نسا در حال برگزاری است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار