مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه تردد خودروها سبب آسیب به پل تاریخی برغان دراین استان شده است از دستگاه های اجرایی متولی خواست نسبت به ساخت پل جایگزین برای تردد خودروها اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 06 November 2023

پل تاریخی برغان به پیاده راه تبدیل می شود

به گزارش «تابناک البرز» رحیم خاکی در حاشیه بازدید از پل تاریخی برغان گفت: قرار بر این شد که مسوولان مرتبط طرحی را برای جابه جایی محل تردد خودروها از روی پلی جایگزین انجام دهند تا این پل تاریخی بیش از این در معرض تهدید و خطر نباشد و پل فقط برای عبور و مرور پیاده مورد استفاده قرار بگیرد .

وی با بیان اینکه روستای زیبای برغان یکی از مناطق هدف گردشگری استان البرز است ، گفت : تردد فراوان خودروها بر روی پل تاریخی ورودی این روستا سبب شده تا پایه ها ، بدنه وعرشه پل دچار آسیب شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز پل تاریخی این روستا متعلق به دوران صفوی و یکی از آثار تاریخی ارزشمند استان است که در سال ۸۲ به ثبت ملی رسیده است.

وی اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تأمین اعتبار مرمت اضطراری پل از منابع استانی یا ملی در حال انجام است.

خاکی در خصوص حفاظت از میراث طبیعی برغان تصریح کرد: طرح حفاظت از چنار کهنسال برغان که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده به عنوان اولین طرح حفاظت از درختان طبیعی تاریخی در کشور به وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گفت : طبیعت بکر و زیبا و ن میوه‌ها و محصولات کشاورزی این روستا از جمله آلوی برغان در کشور شهره عام و خاص است و فرصتی بی نظیر را برای توسعه گردشگری و زیرساخت‌های این حوزه فراهم کرده است.

روستای برغان با بیش از یک هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

این روستا به دلیل وجود رودخانه برغان و آثار ارزشمند تاریخی مانند پل ، مسجد تاریخی و درخت چنار کهنسال از مناطق هدف گردشگری استان البرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار