کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ برای ۳ هزار شهروند زنجانی خبر داد و گفت: این برنامه در راستای آگاهسازی زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی طراحی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 04 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، سکینه بیگلری کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف پیشگیری از معلولیت برای زنان سرپرست خانوار و دانش‌آموزان آنان در دو سطح آموزشی، تربیت تسهیلگر میانی و آموزش به مخاطبان اصلی اجرا می‌شود.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان زنجان افزود: این برنامه با موضوعاتی، چون سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی-اسکلتی، سلامت بینایی وشنوایی، ژنتیک و بیماری‌های ژنتیکی و مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث ترافیکی و غیرترافیکی (سقوط-خفگی) سوختگی در قالب کتاب دو جلدی به گروه هدف از طریق مشارکت مراکز مثبت زندگی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی موضوعات آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوره سالمندی را آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط، بیماری دیابت، بیماری قلبی و عروقی، پوکی استخوان، سکته مغزی و آشنای با بیماری دمانس برشمرد که برای سالمندان اجتماعات محلی- اعضای بنیاد فرزانگان وسالمندان جامعه هدف بهزیستی و کمیته‌امداد در دو گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ تا ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ تا ۶۵ برای هر دو جنس آموزش داده می‌شود.

بیگلری ادامه داد: در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها برنامه‌های غربالگری بینایی و شنوایی و مشاوره ژنتیک و برنامه‌های آگاهسازی در سطح استان در حال اجرا هستند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای ۳ هزار شهروند زنجانی خبر داد و گفت: این برنامه در راستای آگاهسازی زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی با رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال کم‌سواد و باسواد و فرزندانشان در پایه‌های دهم و یازدهم و همچنین برای سالمندان طراحی شده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار