مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به در پیش بودن ماه‌های سرد سال و آغاز کوچ پاییزه عشایر این استان گفت: کوچ 27 هزار خانوار عشایری کوچ رو این استان با جمعیت قریب به 150 هزار نفری در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 04 November 2023

تابناک افرس به نقل از ایانا: عبدالحمید کریمی بیان کرد: در کوچ پاییزه عشایر این استان از مناطق شمالی عمدتا به مناطق جنوبی و مراتع قشلاقی خود در شهرستان‌های قیر و کارزین، فراشبند، کازرون، خنج، جهرم، لارستان، داراب و زرین دشت کوچ می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارائه خدمات و پشتیبانی به عشایر کوچ رو از وظایف سازمانی اداره کل امور عشایر است، افزود: اقداماتی همچون مرمت راه‌های عشایری، استقرار اکیپ‌های آبرسانی سیار، ذخیره سوخت مورد نیاز عشایر و تامین امنیت با کمک نیروی انتظامی انجام شده است.

کریمی با اذعان به اینکه کوچ پاییزه عشایر استان فارس در روزهای گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، ورود عشایر به مراتع قشلاقی این استان از تاریخ 15 آبان ماه سال جاری تعیین شده است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس ضمن اشاره به وسعت و تنوع اقلیمی این استان پهناور گفت: این استان با سهم 12 درصدی از جمعیت عشایر ایران اسلامی به‌عنوان قطب عشایر کشور قلمداد می‌شود.

 

برچسب ها: کوچ ، کوچ عشایر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار