پردیس سینمایی شهرستان زرقان با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، چند تن از هنرمندان پیشکسوت و سایر مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱ 01 November 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمود صانعی، شهردار زرقان در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی شهرستان زرقان به گزارش مختصری از روند عمرانی این پروژه فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: عملیات عمرانی پردیس سینمایی رکان در اواخر سال 99 آغاز شد و حالا در فاصله زمانی حدود دو و نیم سال، به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی شهرداری زرقان بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان به انجام رسیده است.

وی در ادامه به بیان درخواستی از سازمان سینمایی کشور و وزارت ارشاد پرداخت و گفت: در زمان شروع عملیات عمرانی این پروژه، وزارت ارشاد به ما وعده داد که بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند اما تاکنون مساعدتی از سمت دولت صورت نگرفته است. گرچه ما وظیفه خودمان می‌دانیم که برای مردم فرهنگ دوست شهرستان زرقان این پردیس سینمایی را افتتاح کنیم، اما برای تجهیز سالن سوم این مجموعه، دست یاری به سمت مجموعه پرتلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراز می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان نیز با بیان اینکه پردیس سینمایی زرقان به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگی فرهنگی نه فقط برای زرقان که برای خیلی شهرستان‌های شمالی فارس محسوب خواهد شد، افزود: کلنگ‌زنی و شروع این پروژه در زمان شورای پنجم بوده اما عمده فعالیت مربوط به تکمیل آن، در زمان شورای ششم اتفاق افتاده و چیزی که امروز می‌بینید ماحصل تلاش همکاران در شوراهای پنجم و ششم بوده است.

قاسم جمالی پس از بیان مختصری از تاریخچه شهرستان زرقان پرداخت و پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان، به اهتمام شورای این شهرستان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به عنوان خدمتگزار مردم در شورای ششم، برنامه جشنواره‌های معنادار، منظم و ضابطه‌مند تحت عنوان جشنواره حلوا ارده سنتی زرقان که به عنوان یک برند جهانی شناخته شده است، برای نشان دادن این فرصت‌ها و توانمندی‌ها اجرا شده و سعی کرده‌ایم شروع جشنواره‌ها به عنوان یک رویداد فرهنگی کم فروغ نشود و در شورا این تصمیم گرفته شده که هر سال نسبت به سال قبل، طراوت و شادابی بیشتری را در آن شاهد باشیم.

زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلوزیون هم در این مراسم با اشاره به پیشینه خوب زرقان در زمینه کارهای فرهنگی و هنری گفت: زمانی که ساکن شیراز بودم، همیشه در ایام محرم برای تماشای تعزیه‌ها به زرقان می‌آمدیم و پیشنهادم این است که حتما تکیه‌های خیلی خوب و مدرنی تهیه شود تا زرقان به عنوان مرکزی برای ارائه آثار هنری تبدیل شود.

این بازیگر شیرازی افزود: بی‌شک توجه ویژه به امور فرهنگی مثل سینما، تئاتر و موسیقی می‌تواند به عنوان نجات‌دهنده مردم و پیش برنده آن‌ها به سوی راه درست، مدنظر مسئولان کشور قرار گیرد. هنر باعث می‌شود عشق و امید جوانان به زندگی بیشتر شود و در آینده ملت شادتر و خوشبخت‌تری داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به تمجید از حرکت خوب شهردار و شورای شهر زرقان پرداخت و گفت: این حرکت بدون شک در یاد و خاطره مردم زرقان و استان فارس باقی خواهد ماند. طبیعتا توسعه سینما، توسعه فرهنگ هر کشور است و به طور کلی فرهنگ، زیربنای همه چیز محسوب می‌شود و بنابراین باید قدردان همه کسانی باشیم که در راستای این توسعه فرهنگی تلاش کرده‌اند.

محمد خزاعی همچنین در پاسخ به درخواست شهردار زرقان برای همکاری وزارت ارشاد جهت تکمیل سالن سوم این پردیس سینمایی گفت: ما در سازمان سینمایی تجهیزات این سالن را به صورت رایگان در اختیار این سینما قرار خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت سینماهای قدیمی در خیابان زند شیراز و برنامه دولت برای احیای آن‌ها گفت: نه تنها در شیراز، بلکه در خیلی از شهرهای دیگر، دولت مستقیم ورود کرده و وام‌های خوبی را در سال‌های گذشته در اختیار سینماداران گذاشته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه همچنین بند قانونی برای حمایت از این سینماها در برنامه ششم توسعه مصوب شد، افزود: انجام این کارها از سوی دولت باعث شد تا بخش خصوصی هم وارد گود شده و شاهد رونق امروز سینماها هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بودجه‌های عمرانی ما قطع شده است، اما به کسانی که سینما می‌سازند، وام‌هایی تعلق می‌گیرد که تا 2 سال تنفس دارند و این نشان دهنده تلاش دولت در این زمینه بوده که باعث ترغیب بخش خصوصی به ورود به مساله مهم سینما شده است.

به گزارش بسیج، مهدی فقیه، زهرا سعیدی و عباس افشاریان، چند تن از هنرمندان پیشکسوتی بودند که در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی زرقان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار