معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت : توجه به گردشگری، نقش بسزایی در درآمدزایی, کارآفرینی و مهاجرت معکوس به روستا ها خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 01 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ هژبری در بازدید مجموعه مجتمع های گردشگری و بوم‌گردی بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام مطرح کرد : توسعه اماکن گردشگری باعث ترویج ارزش ها و فرهنگ طبیعت گردی و آشنایی گردشگران به آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم استان می شود

وی گفت : با توجه به طبیعت بکر و شرایط اقلیمی استان، سرمایه گذاری در صنعت گردشگری علاوه بر اینکه یک سرمایه گذاری دوستدار محیط زیست است، زود بازده و جذاب نیز هست که در افزایش نشاط اجتماعی مردم و جذب گردشگران خارجی بویژه اتباع عراقی بسیار موثر خواهد بود.

هژبری افزود : با توجه وی‍‍‍ژگی های طبیعی بخش سیوان مانند جنگل های بکر، چشمه های آب، انواع باغ مرکبات وکشت و زرع و به موازات آن فرهنگ مهمان نوازی و ارزشهای فرهنگی ارزشمند از جمله مراکز عمده بوم گردی در استان ایلام است.

وی ادامه داد : برای اجرای زیرسازی و آسفالت بخشی از راه دسترسی مجتمع های تفریحی گردشگری این بخش، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق فرمانداری ایلام و از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان تخصیص یافته و برای اتمام این پروژه نیز اعتبار لازم از سایر ردیف ها تامین خواهد شد.

هژبری خاطرنشان کرد  : اداره کل راهداری در خصوص تکمیل جاده های دسترسی به روستاهای بخش سیوان بایستی اقدامات لازم را انجام دهد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار