سرپرست اداره کل استاندارد ایلام:
سرپرست اداره کل استاندارد ایلام گفت: بر اساس رای صادره از دستگاه قضایی، یک واحد تولیدی مرغداری در استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای مربوط به مصارف انرژی به جریمه نقدی محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 01 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی دوست‌محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی یکی از اقداماتی است که سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، انجام داده است و در صورت عدم اقدام برای بهینه ‌سازی مصرف انرژی در واحدهای انرژی بر، طبق ماده ۲۶ قانون اصلاح الگوی مصرف، جرائم سنگینی بر این گونه واحدهای تولیدی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت استاندارد های مصرف انرژی در واحدهای تولیدی دلیل معرفی این واحد مرغداری به مراجع قضایی است، افزود: در همین راستا و بر اساس رای صادره از دستگاه قضایی، این واحد مرغداری به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: برای واحدهای تولیدی که گواهینامه استفاده بهینه در مصرف انرژی داشته اند در صورت عدم استاندارسازی واحدهای تولیدی این اداره کل برابر قانون نسبت به پلمب، توقیف خط تولید و معرفی آنها به دادگاه و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

دوست محمدی با بیان اینکه بازرسی انرژی در واحدهای تولیدی و صنعتی، یکی از خدمات کاربردی برای تعیین میزان تطابق صنایع با استاندارد های معیار مصرف انرژی می‌باشد، گفت: انجام بازرسی انرژی در واحدهای صنعتی در راستای اطمینان از رعایت الزامات قانونی مطابق با الزامات مورد نظر در استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت انرژی مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولیدکنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار