کد خبر: ۱۱۳۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از صدور سند ۲ رسمی مالکیت رودخانه در استان به نام دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت:

با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده به منظور اجرای تفاهمنامه ثبتی بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه صدور سند مالکیت حریم و بستر رودخانه‌ها، برای نخستین بار سند مالکیت بخشی از حریم و بستر دو رودخانه در مازندران صادر شد.

او افزود: طبق تصمیم وزارت نیرو و تفاهمنامه‌ای که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضا رسید، مقرر شد برای رودخانه‌ها سند صادر شود تا از دست‌اندازی و تجاوز به رودخانه‌ها پیشگیری شود که با اجرای این تفاهمنامه در مازندران بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.

داوودیان گفت: خوشبختانه تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده برای اجرای این تفاهمنامه در مازندران به نتیجه رسیده و اخیرا با صدور ۲ سند مالکیت برای قسمتی از حریم و بستر ۲ رودخانه در مازندران، نخستین اسناد مالکیت دولت بر رودخانه‌های این استان صادر شد.

او درباره مشخصات این رودخانه‌ها، افزود: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران برای ۲.۹ کیلومتر از حریم و بستر رودخانه خرون بابل با مساحت ۵۹ هزار و ۳۱۹ متر مربع و همچنین ۱.۲ کیلومتر از رودخانه میناک شهرستان نور با مساحت ۱۱۰ هزار و ۶۹۲ متر مربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی شرکت آب منطقه‌ای مازندران سند مالکیت صادر شده است.

داوودیان گفت: چند پرونده صدور سند مالکیت برای رودخانه‌های دیگر استان نیز در حال پیگیری است که شامل نکارود، رودخانه تلار در محدوده هادی‌شهر شهرستان بابلسر و رودخانه‌هایی در عباس‌آباد و رامسر می‌شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار