معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به این مطلب که آنفلوانزا یکی از بیماری‌های ویروسی شایع در فصول سرد سال است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر دانست.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از بهداشت نیوز: «عباس رضاییان زاده» با اشاره به تقارن آغاز فصل سرما و سال تحصیلی مدارس گفت: همزمان با تغییرات آب و هوایی، احتمال ابتلا به بیماری ‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد که برای پیشگیری از ابتلا به ویژه در گروه های پرخطر، رعایت برخی نکات ضروری است.


او افزود: ویروس‌ آنفلوانزا از راه‌ هایی مانند پخش ذرات ریز تنفسی فرد آلوده در هوا، عطسه یا سرفه و تماس با سطوح آلوده به ویروس از سوی بیمار آلوده بدون علامت و یا دارای علامت، به دیگران منتقل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص تفاوت های بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا اظهار کرد: شروع تب ناگهانی، تنگی نفس، سرفه و بروز علائم با شدت بالا، از مهمترین نشانه های ابتلا به آنفلوانزا است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افراد بالای ۶۵ سال، کودکان زیر ۶ سال، افراد با بیماری زمینه ای قلبی، ریوی و مادران باردار را گروه هایی برشمرد که بیشتر از دیگران در معرض این بیماری هستند.

توصیه دکتر رضاییان زاده برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا، پرهیز از حضور و قرار گرفتن در مکان های با تجمع بالا بود و افزود: لازم است از روبوسی و دست دادن، به ویژه با افرادی که علائم سرماخوردگی دارند به طور جدی پرهیز شود.

رعایت فاصله دست کم یک متری با افراد دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، دیگر توصیه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

رضاییان زاده افزود: شاغلان، کارکنان و دانش آموزان در صورت بروز علائم سرماخوردگی، لازم است در منزل استراحت کامل داشته و از حضور در مکان های پر تردد به طور جدی خودداری کنند تا خطر انتقال و ابتلا به دیگران کاهش یابد.

او تاکید کرد: استفاده از ماسک معمولی در بیماران و پوشاندن دهان و بینی با گودی آرنج به هنگام سرفه و عطسه برای پیشگیری از گسترش ویروس در جامعه، توصیه می شود.

برچسب ها: توصیه ، آنفولانزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار