کد خبر: ۱۱۳۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 30 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید اسماعیل علوی در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ آببندان روستای گالشکلای شهرستان ساری اظهار کرد: 105 آب‌بندان با مساحت 3800 هکتار در شهرستان ساری وجود دارد که ظرفیت ذخیره سازی 90 میلیون مترمکعب آب را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: شاهد افتتاح پروژه ای هستیم که مصداق واقعی پدافند غیرعامل است، پروژه های اینچنینی اطمینان خاطری برای تامین منابع آب و مدیریت بحران آبی است.

وی بیان داشت: از 73 آببندان بخش رودپی شمالی و جنوبی به مساحت 2800 هکتار، 53 آببندان به مساحت 2000 هکتار در بخش رودپی جنوبی قرار دارد. 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه یکی از فلسفه های جهاد کشاورزی لایروبی آببندان هاست، اضافه کرد: امسال چهار پروژه در این حوزه در دستور کار قرار دارد و برای پروژه هایی با ماهیت فنی و زیربنایی با نگاه ویژه فرماندار مرکز استان اعتبارات خوبی تعریف شده است.

علوی در پایان با بیان اینکه احداث آببندان ها مشکلات کمی بارندگی و کمبود آب کشاورزی در این شهرستان و خصوصا منطقه رودپی را حل کرد، گفت: 9 هزار هکتار اراضی شهرستان ساری در بخش رودپی قرار دارد و رودپی یکی از قطب‌های کشاورزی این شهرستان است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار