مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان مدفون هستند، گفت: حدود ۲۰ یادمان از این تعداد نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل است.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 30 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ محمدحسین فولادی  اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز یادمان ها و باغ موزه دفاع مقدس استان برای دور دوم سفر ریاست جمهوری برآورد شده که در صورت تصویب و تخصیص، این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۳ به طور کامل تکمیل خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته تا هفته دولت امسال تعداد هشت یادمان شهدای گمنام استان تکمیل شد و برای سال جاری هم تکمیل پنج یا ۶ مورد یادمان شهدای گمنام ایلام در دستور کار قرار دارد.

فولادی یادآور شد: عمده یادمان های شهدای گمنام با حداقل هزینه و با مشارکت مردم و خیرین احداث می شود و البته حمایت و نگاه استاندار به مقوله ایثار و شهادت و تصویب اعتبار برای تکمیل یادمان ها تاثیرگذار و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: مزار شهدای گمنام محل زیارت و توجه عموم مردم است و احداث و تکمیل این یادمان ها در کنار هزینه های مصوب، با مشارکت خود مردم انجام می گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام اضافه کرد: احداث یا تکمیل یادمان شهدای گمنام یکی از خواسته های عمومی است که با تزریق اعتبار و همکاری خیرین میسر می شود.

به گفته وی مدیریت یادمان های شهدای گمنام با افراد فرهنگی یا رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس است که به صورت داوطلبانه نگهداری و حفاظت از این یادمان ها را برعهده دارند که این افراد داوطلب توسط اعضای یک هیات امنا به ریاست فرمانداران هر شهرستان انتخاب می شوند.

فولادی در مورد بازدید از باغ موزه دفاع مقدس واقع در محوطه این اداره کل هم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار نفر از این باغ موزه بازدید داشته اند و از مهرماه پارسال تاکنون ۱۷ هزار از باغ موزه بازدید داشته اند که عمده آنها را دانش آموزان مدارس تشکیل داده است./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار