کد خبر: ۱۱۳۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 28 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، همایش باستان شناسی فصل دوم کاوش ها در ایزگام دشت در شهرستان رامسر برگزار می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر به نقل از نادر سحرخیز ریاست اداره همایش یافته های باستانشناسان در فصل دوم کاوش ها در ایزگام دشت در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال جاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار می شود.

فصل دوم کاوش ها در دشت ایزگام‌دشت پس از ۶ سال وقفه بالاخره به انجام رسید و نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

 باستان‌ شاسان اولین‌بار این محوطه را در سال ۱۳۹۶ کاوش کردند که منجر به کشف گورستانی از دوره مفرغ میانی شد. یعنی حدود ۳۶۰۰ سال قبل و آثار بدست آمده در مرکز موزه ای شهدای رامسر به معرض نمایش درآمدند.

سحرخیز همچنین بیان داشتند نتایج بدست آمده در فصل اول منجر به تالیف کتاب رامسر در بستر تاریخ شد و برگی زرین در تاریخ رامسر به جا گذاشته و با نتایج بدست آمده در فصل دوم هم مطمئن هستیم به تکمیل نسخ مربوط به تاریخ این شهر زیبا منجر خواهد شد.

در کاوش های فصل دوم حدود ۵۳ قطعه لوازم تاریخی و مردم شناسی کشف شد و در تلاش هستیم آثار دشت ایزگام در شهرستان و در #موزه های این شهر نگهداری و راهنمای تاریخی شهرمان باشد.

سحرخیز از کلیه علاقه مندان دعوت نمود در این همایش علمی شرکت نمایند و مطمئنا اطلاعات علمی و تاریخی مهمی از شیوه زندگی و معیشت و هنر انسان های متمدن و با فرهنگی رونمایی خواهد شد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار