رییس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: امسال ۸۶ مدرسه در مناطق محروم استان شاداب‌سازی شدند تا فضای بهتری برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ 28 October 2023

محمد حسن حسینی نیک روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دانش‌آموزی در محل این سازمان بیان کرد: طرح شاداب‌سازی مدارس با همکاری بسیج دانش‌آموزی و سپاه ولی عصر (عج) خوزستان به اجرا در آمده است.

شاداب سازی مدارس خوزستان با همکاری بسیج و سپاه در قالب طرح شهید عجمیان برای بهبود فضای مدارس انجام شده است؛ در این طرح نیروهای بسیج با رنگ‌آمیزی مدرسه، تعمیر میز و نیکمت، طراحی دیوار و یا بازسازی نقاطی که دچار آسیب شده فضای مدرسه را برای تحصیل دانش‌آموزان بهبود می‌بخشند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی خوزستان افزود: برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان و ۳۰۰ نشست در حوزه جهاد تبیین پیش بینی شده است.

حسینی نیک ادامه داد: هفته بسیج دانش‌آموزی نماد تجلی ایثار و اراده است که باید این ارزش‌ها را به دانش‌آموزان آموزش داد.

رییس سازمان بسیج دانش‌آموزی خوزستان اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و برگزاری دوره‌های تربیت خادمان شهدا برای دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: همایش نوقلمان و نویسندگان نوجوان حوزه دفاع مقدس برای آشنایی دانش‌آموز با تجربیات و خاطرات جنگ تحمیلی و پویش ایران قوی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

حسینی نیک تصریح کرد: اجرای سرود در مدارس، توزیع کیف و نوشت افزار ایرانی بین دانش‌آموزان نیازمند و نامگذاری ۵۰ کلاس درس به نام شهدا نیز درنظر گرفته شده است.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان افزود: همچنین مقرر شده که همایش ۲ هزار نفری با عنوان جوانه‌های نور برای دانش آموزان دبیرستان‌های دخترانه استان برگزار شود و برای دانش آموزان دوره متوسطه دوم نیز برگزاری برنامه‌های اجرایی تعیین شده است.

وی بیان کرد: برای شرکت ۳۲ هزار دانش آموز خوزستان در اردوهای راهیان نور برنامه‌ریزی شده است.

هفتم تا ۱۳ آبان ماه به نام هفته دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

منبع/ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار