استاندار اصفهان از ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد به منظور تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ 23 October 2023

سیدرضا مرتضوی با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد در خصوص استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) به منظور تکمیل قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران اظهار داشت: خوشبختانه با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و با پیگیری‌های مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهر سازی در استان اصفهان و تعدادی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای اقتصاد درخصوص اصلاح مصوبه موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران یکی از پروژه‌های اساسی و کلان کشور است که از دهه‌های گذشته در اصفهان طرح و مورد پیگیری قرار گرفته اما به دلیل عدم تأمین فاینانس و مجوزات لازم برزمین مانده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان این موضوع مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران بعنوان طرح اولویت‌دار کشور مطرح و ابلاغ مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر تأمین مالی این پروژه ملی با سرعت بیشتری صورت بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تأمین اعتبار و همراهی مسئولان استانی و ملی شاهد سرعت بیشتر در اجرای این پروژه راهبردی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار