استاندار البرز طی ماه‌های اخیر رایزنی‌های بسیاری با هدف اجرای مجدد تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان انجام داده و مکاتباتی نیز با مسئولان ارشد کشوری داشته، چرا که لغو تعطیلی این روز آسیب‌های بسیاری به البرز وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 17 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: چندی پیش با شکایت یک فرد حقیقی، دیوان عالی عدالت اداری رای بر لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز صادر کرد.
این امر موجب انتقاد مسئولان ارشد این استان از جمله استاندار البرز شد.
حال با حضور مسئولان و با هدف کاهش آلودگی هوا طرح تعطیلی پنجشنبه‌های البرز طی جلسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در البرز مدتی اجرا شد که توانست در کاهش آلودگی هوا تأثیرات بسیاری را داشته باشد.
طی هفته‌های گذشته و پس از سفر اخیر دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور و مصوبه دولت در خصوص بررسی علل افزایش روزهای آلوده در این استان، طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان مجدد مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه در البرز که ارتباط مستقیمی با افزایش روزهای آلوده در این استان دارد از مجرای عوامل دیگری مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.
مکان‌یابی کانون‌های گرد و غبار، بررسی منابع متحرک آلاینده، پایش بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا و مرگ و میرهای آن، جمع‌آوری مراکز معاینه فنی سنتی و جایگزین ساختن ناوگان حمل و نقل عمومی جدید، اصلی‌ترین مسائل طرح شده در این نشست به شمار می‌رفت.
در این راستا همچنین مقرر شد، مدیران عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز تا یک هفته آینده، پیشنهادات خود را به دبیرخانه این کارگروه اعلام خواهند کرد تا بار دیگر طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه با مستندات لازم به هیئت دولت ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
قابل توجه آن "شخص حقیقی"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار