کد خبر: ۱۱۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 25 October 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: 29 پروژه زیربنایی بخش کشاورزی با اعتبار 187 میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شد.

 

بر اساس این گزارش، مهرداد فولاد اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی در سالهای اخیر و استفاده بهینه و حداکثری از منابع آب موجود، با پیگیری‌های صورت گرفته، 29  پروژه آب و خاک در 28 روستای شهرستان آمل اجراء و به بهره برداری رسید.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: این پروژه ها شامل 3 طرح تجهیز و نوسازی، 12 طرح اجرای لاینینگ کانالهای زراعی، 4 طرح انتقال آب زراعی با لوله، 2 طرح لایروبی و بهسازی آب بندان، 5 طرح تجهیز و برق رسانی چاه های کشاورزی و 3 طرح شن ریزی جاده بین مزارع بود.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها و پروژه ها، مدیریت منابع آب کشاورزی در یک هزار و 600 هکتار اراضی زراعی و باغی این شهرستان تسهیل و دو هزار کشاورز از مزایای آن بهره مند شدند.

 

فولاد خاطرنشان کرد: کاهش پدیده شوم تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، کاهش 25 درصدی هزینه تولید، هماهنگ کردن عوامل تولید و افزایش یک و نیم تا دو برابری تولید محصولات کشاورزی از دیگر اهداف اجرای این طرح ها و پروژه ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار