موسوی از مطالعه و انعقاد قرارداد پروژه های مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی کیانپارس، مجتمع تجاری سروش، مجتمع تجاری – اداری زاگرس و ساماندهی منظر شهری اهواز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 17 October 2015
سید خلف موسوی خبر داد: اجرای پروژه های بزرگ مشارکتی در اهوازبه گزارش تابناک خوزستان؛ شهردار اهواز در خصوص عملکرد معاونت سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی گفت: یکی از چالش برانگیزترین مباحث جدی که شهرداری ها در سالهای اخیر با آن روبرو بوده اند، فقدان منابع مالی لازم جهت اداره شهرهاست زیرا با تشدید مشکلات شهرها در اثر افزایش جمعیت و مهاجرت، حجم بالای تقاضا برای ارائه خدمات شهری، هزینه های گزاف اجرای پروژه های عمرانی، جاری، خدماتی و … با تکیه بر شیوه های سنتی جذب درآمد و ناکافی بودن آنها، بیش از پیش آشکار شده و توجه به سایر منابع را ضروری می نماید.

 سید خلف موسوی افزود:معاونت سرمایه گذاری و مشارکتهای اقتصادی شهرداری اهواز همگام و همسو با سایرکلانشهرها، با ایجاد زیر ساخت لازم و قانونی و فراهم نمودن بسترهای مناسب، زمینه بهره گیری و استفاده از ظرفیت ها، امکانات و سرمایه بخش خصوصی را مهیا نموده و اقداماتی را در این راستا انجام داده است.

 وی به احداث پروژه هتل پنج ستاره تجاری، مسکونی و پارکینگ طبقاتی اشاره و تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت پانزده هزار متر مربع در جاده ساحلی کیانپارس حد فاصل خیابان میهن تا خیابان پنج شرقی و با سرمایه گذاری و مشارکت گروه توسعه ساختمانی تدبیر وابسته به ستاد اجرای فرمان حضرت امام ( ره ) احداث میشود.

سید خلف موسوی ادامه داد: پروژه مذکور که با تنظیم توافق نامه مقدماتی و مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز کلید خورده، هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه و انجام آزمایشات مکانیک خاک، و تهیه و طراحی نقشه های اجرایی بوده که پس از پایان این اقدامات، قرارداد نهایی میان طرفین مشارکت منعقد میشود.

وی آورده شهرداری اهواز در اجرای این پروژه را شامل بخشی از زمین پروژه، عوارض پروانه ساخت و هزینه های اعمال ماده واحده عنوان کرد و گفت: آورده سرمایه گذار، علاوه برتامین قریب به شش هزار متر مربع زمین،شامل هزینه های طراحی و ساخت می باشد که به تناسب آورده طرفین، سهم هر یک از شرکا مشخص می گردد.

شهردار اهواز همچنین به انجام فراخوان و انعقاد قرارداد پروژه برون سپاری کشتارگاه صنعتی و صنایع جانبی شهر اهواز اشاره و تصریح کرد:کشتارگاه صنعتی اهواز با هدف کشتار بهداشتی و تامین سلامت شهروندان اهواز  طـراحی و احداث گـردیده است.

سید خلف موسوی در خصوص احداث و بهره برداری از سینما شش بعدی نیز گفت: توسعه و گسترش فضاهای مفرح و ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری در سطح اماکن تفریحی و پارکها از جمله  افقهایی است که در مطالعات و برنامه ریزیهای حوزه معاونت مشارکت ها مد نظر بوده که از طریق فراخوان عمومی و جلب مشارکت بخش خصوصی و در قالب قراردادهایBOLT  در پارک لاله با مساحتی به میزان ۱۲۰ متر مربع و با حجم سرمایه گذاری معادل سه میلیارد ریال در حال انعقاد قرارداد است.

 وی گفت: از آنجائیکه اجرای هر پروژه مستلزم تخصیص اعتبارات لازم و سرمایه گذاری است، می طلبد تا با اطمینان از صرف منابع محدود مالی، توجیه اقتصادی شامل بررسی های فنی، مالی و اقتصادی، مورد توجه قرار گرفته و قبل هرگونه طراحی عملیات اجرایی، انجام و به مدیران ارشد جهت اتخاذ تصمیم ارائه شود.

 موسوی همچنین از مطالعه و انعقاد قرارداد پروژه های مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی کیانپارس، مجتمع تجاری سروش، مجتمع تجاری – اداری زاگرس و ساماندهی منظر شهری اهواز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار