مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر گفت: کار برداشت برنج در سطح 450 هکتار از مزارع و شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 17 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، علی غلامی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت از این میزان سطح یک هزار و 575 تن شلتوک و 945 تن برنج سفید به ارزش اقتصادی 56 هزار و 700 میلیون ریال تولید و برداشت شود.
وی افزود: از این میزان برداشت علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان دره شهر 30 تا 40 درصد محصول تولیدی به شهرستان های همسایه نیز صادر می شود .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 دستگاه کمباین ویژه برداشت محصول برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: از کل سطوح برداشت شده بالغ بر 100 هکتار به صورت مکانیزه و بوسیله کمباین مخصوص برداشت برنج و مابقی بصورت سنتی انجام گرفته است.
غلامی خدمات ارایه شده به کشاورزان برنج کار این شهرستان در زمینه های کاشت و داشت و برداشت محصول را تهیه به موقع نهاده های کشاورزی و بهره مندی آنان از توصیه های به موقع و خوب کارشناسان و مروجان کشاورزی و برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی عنوان کرد وگفت : عمده ارقام محصول کشت شده در شهرستان از نوع عنبر بو،شفق، شیرودی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر اضافه کرد: امسا ل در شهرستان دره شهر 750 نفر بهره بردار شالی کار به کشت و تولید محصول برنج فعالیت دارند.
عملیات برداشت برنج از نیمه دوم مهر تانیمه نخست آبان ادامه دارد./ ز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار