مصوبه شورای اقتصاد کشور به منظور تأمین اعتبار پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 22 October 2023

با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و با پیگیری مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در اصفهان و تعدادی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، مصوبه شورای اقتصاد با موضوع اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران از سوی داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

به گفته سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، طرح قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران یکی از پروژه‌های اساسی و کلان کشور است که از دهه‌های گذشته مورد پیگیری قرار گرفته اما بدلیل تامین نشدن فاینانس و مجوزهای لازم برزمین مانده است.

در سفر اخیر رییس جمهور به استان اصفهان، این موضوع مورد تأکید قرار گرفت تا بعنوان طرح اولویت‌دار کشور مطرح و تأمین مالی این پروژه ملی با شتاب بیشتری انجام شود.

احمد وحیدی وزیر کشور، اردیبهشت امسال در سفر به اصفهان گفته بود: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران نیازمند تامین منابع مالی بسیاری است که در حدود چهار میلیارد "یوآن" تأمین اعتبار شدهاست و بقیه آن نیز باید در شورای اقتصاد مورد تایید و تصویب قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار