کیش – ایرنا – رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش گفت: زیرساخت‌های این رشته ورزشی در جزیره را به اندازه‌ای ارتقاء دادیم که اولین شنای ماراتن ایران در کیش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 22 October 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از ایرنا، «بهرام سعادت» با بیان اینکه این تورنمت ملی درمسافتی به طول ۱۰ کیلومتر برگزار شد، افزود: این مسابقات با حضور بیش از ۱۷۰ برگزار شد؛ حتی اعضای تیم ملی نیز اذعان کردند که جزیره کیش به چنان سطحی در برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد رسیده که می‌تواند از مسابقات جهانی این رشته ورزشی میزبانی کند.

وی ادامه داد: در این مسابقات ملی استان گلستان توانست در جایگاه نخست قرار گیرد و جزیره کیش و خراسان رضوی نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور ۲ جانباز قطع عضو در این تورنمنت، بیان کرد: این عزیزان پس از پایان مسابقات اعلام کردند که درخواست برگزاری مسابقات کشوری شنای جانبازان در کیش را به فدراسیون ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در پایان تورنمنت از این ۲ جانباز قطع عضوی به صورت نمادین با اهداء لوحی قدردانی شد.

«سعادت» همچنین از برگزاری اولین مسابقات ملی شنای آب‌های آزاد در رده سنی زیر ۱۳ سال در کیش خبر داد و گفت: این مسابقات ملی نیز با مجوزی که از سوی فدراسیون صادر شد، در مسافتی به طول یک کیلومتر و در چهار رده سنی برگزار شد.

وی به پیچیدگی برگزاری مسابقات شنای آب‌های آزاد اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات شنا در آب‌های آزاد یک هماهنگی پیچیده و دقیقی می‌طلبد، چرا که ذره‌ای غفلت می‌تواند منجر به حادثه شود.

رییس هیات شنا، شیرجه و واتر پلو منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نمایندگان فدراسیون در این تورنمنت حضور داشتند، اضافه کرد: فیلم‌های مربوط به اولین شنای ماراتن کشور تهیه شده و برای آغاز مذاکرات جهت میزبانی از مسابقات جهانی این رشته ورزشی به فدراسیون ارسال شده است.

وی با قدردانی از معاونت ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش در حمایت از برگزاری این تورنمنت ملی، بیان کرد: کیش ظرفیت بسیار بالایی در رشته ورزشی شنا در آب‌های آزاد دارد که امیدواریم به زودی میزبان مسابقات مختلف بین المللی در این حوزه باشیم.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار