اردبیل - ایرنا –رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل کمبود زیرساخت های ورزشی را از عمده‌ترین مشکل ورزش اردبیل عنوان کرد و گفت: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و نهادهای آموزشی و فرهنگی زیرساخت‌های ورزشی خود را در اختیار جوانان و ورزشکاران قرار دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 20 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد حسنی روز افزود: علاوه بر کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، کمبود منابع تخصیصی یکی دیگر از مشکلات ورزش شهرستان اردبیل است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر پروژه‌های نیمه‌تمام مهم ورزشی در نقاط مختلف استان از جمله در شهرستان اردبیل تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار، پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی مانند مجموعه ورزشی علی دایی، سالن طبقاتی و تخصصی ورزش‌های رزمی، پیست اسکیت شورابیل، استخر شنای ۱۷ شهریور و زمین چمن بخش هیر در اندک زمان ممکن تکمیل خواهد شد.

سرانه ورزشی اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

حسنی با بیان اینکه سرانه ورزشی استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، افزود: میانگین سرانه ورزشی اردبیل نیم متر مربع و این در حالی است که میانگین سرانه ورزشی کشور یک متر مربع و استاندارد جهانی نیز ۲ متر مربع است.

۱۷ درصد مدال‌های المپیک توسط ورزشکاران اردبیلی کسب شده است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل گفت: ۱۷ درصد مدال‌های کسب شده برای کشورمان در بازی‌های المپیک توسط ورزشکاران اردبیلی به دست آمده است.

حسنی همچنین در خصوص ورزشکاران اعزامی کشورمان به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی افزود: در مجموع هفت ورزشکار و یک داور از استان اردبیل در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو حضور دارند.

وی اظهار کرد: یوسف صبری در رشته ورزشی ووشو و شهرام شهبازی از داوران باسابقه دو و میدانی در بازی‌های آسیایی و حسن جعفری و مصطفی شهبازی در رشته گلبال، محسن طلوعی و زهرا حبیبی در رشته بسکتبال با ویلچر و مهران افراشته و فرهاد آقا مرادی هم در رشته بوچیا از هیات جانبازان و معلولین استان اردبیل سهمیه حضور در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو دارند.

وی با اشاره به درخشش یوسف صبری و کسب مدال طلا در رشته ووشو بازی‌های آسیایی توسط این ورزشکار بعد از ۱۷ سال، بیان کرد: علاوه براین شهرام شهبازی داور شایسته اردبیلی مسابقات دو و میدانی ۱۰۰ متر را در این بازی‌ها قضاوت کرد.

وی با بیان اینکه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ از ٣٠ مهر تا ششم آبان ماه در هانگژو چین برگزار می‌شود، به کسب مدال توسط ورزشکاران اعزامی از اردبیل ابراز خوش‌بینی کرد.

امسال ۱۴ مسابقه کشوری به میزبانی اردبیل برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ مسابقه کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی اردبیل برگزار شده است.

حسنی افزود: مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور در بخش آقایان و بانوان در تمامی رده‌های سنی، بیستمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آسیایی در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان، مسابقات بین‌المللی کاراته و مسابقات والیبال و فوتسال دانش‌آموزان مقطع تحصیلی ابتدایی دختر و پسر ایران به میزبانی اردبیل از جمله رویداد‌های ورزشی بوده که امسال به میزبانی اردبیل برگزار شده است.

وی اظهار کرد: امسال تیم اردبیل برای نخستین بار با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ قهرمان مسابقات وزنه‌برداری کشور در رده سنی بزرگسالان شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل با بیان اینکه امسال ۸۵ درصد ورزشکاران شرکت کننده در چهارمین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی از شهرستان اردبیل بودند، اضافه کرد: اردبیل در چهارمین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی در مجموع با کسب ۲۸ مدال رنگارنگ جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

حسنی بیان کرد: سال گذشته در سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر کشور استان اردبیل در رتبه ۲۰ قرار گرفته بود که امسال با ۱۱ پله صعود در رتبه ۹ قرار گرفت.

هشت تیم فوتبال اردبیل در لیگ کشوری و منطقه‌ای حضور دارند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل گفت: امسال در مجموع هشت تیم فوتبال از این شهرستان در رده‌های سنی مختلف در لیگ کشوری و منطقه‌ای حضور دارند.

حسنی با بیان اینکه بار اصلی ورزش فوتبال بر عهده استادیوم تختی اردبیل است و این ورزشگاه جوابگوی خیل عظیم علاقه‌مندان به این ورزش نیست، افزود: انتظار داریم دستگاه‌ها و نهاد‌های آموزشی و اجرایی مانند دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما و آموزش و پرورش چمن‌های فوتبال خود را در اختیار فوتبالیست‌ها قرار دهند تا جوانان ما بتوانند در میادین و رقابت با رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با تقدیر از همکاری سپاه استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، اظهار کرد: سپاه حضرت عباس (ع) استان ۱۳ سالن ورزشی در شهرستان اردبیل دارد که در مواقع ضروری آن‌ها را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد و شهرداری نیز همیشه پای کار بوده و در بیشتر برنامه‌های فرهنگی، ورزشی مشارکت می‌کند.

همگانی کردن ورزش از اولویت‌های مسئولان است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل گفت: همگانی کردن ورزش از اولویت‌های اصلی مسئولان و متولیان ورزش است.

حسنی با اشاره به فعالیت ۲۶۰ اماکن و باشگاه خصوصی در اردبیل، افزود: علاوه بر این باشگاه‌های ورزشی، ۱۴ ایستگاه سلامت و تندرستی در بوستان‌ها و فرهنگسرا‌های اردبیل راه‌اندازی شده است.

وی فرهنگ‌سازی و ترویج مشارکت شهروندان در ورزش‌های همگانی را از اهداف راه‌اندازی ایستگاه‌های تندرستی ذکر کرد و ادامه داد: برنامه‌های این ایستگاه‌ها هر روز ساعت ۷.۵ صبح در پارک بانوان، پارک معلم، عالی قاپو، پارک ولایت، بوستان وحدت، پارک زرناس، پارک سینا پشت هلال حمر، پارک بوشلی باغ، پارک شفا، استادیوم کارگران، مجموعه ورزشی تختی، سالن ورزشی ۱۷ شهریور، سالن حجاب و سالن رضازاده با حضور مربیان کارآزموده دایر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل از برگزاری بیش از ۲۱۰ برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در این شهرستان خبر داد.

حسنی گفت: تجلیل از قهرمانان ورزشی و قهرمانان المپیاد استعداد‌های برتر کشور به همراه مربیان و روسای هیات‌های ورزشی فعال، موفق و مقام‌آور، برگزاری زنگ ورزش در زورخانه اردبیل، نواختن زنگ ورزش در هنرستان تربیت بدنی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با خانواده از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، حضور گسترده ورزشکاران، قهرمانان و متولیان ورزش در نماز عبادی، سیاسی جمعه و برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران از دیگر برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در اردبیل است.

 ۲۶ مهر تا دوم آبان در سراسر کشور به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است و هرساله به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

شهر اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۵۳ هیات ورزشی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

بیش از ۳۶ هزار ورزشکار در شهرستان اردبیل سازماندهی شده و بیمه ورزشی دارند که از این تعداد بیش از ۲۴ هزار نفر آقا و بیش از ۱۱ هزار نفر خانم هستند.

در این شهرستان هفت هزار و ۷۰۹ ورزشکار در رشته ورزشی فوتبال، سه هزار و ۸۴۶ ورزشکار در رشته ورزشی بدنسازی، سه هزار و ۶۱۱ ورزشکار در رشته ورزشی تکواندو و سه هزار و ۱۶۱ ورزشکار در رشته ورزشی ژیمناستیک سازماندهی شدند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار