کد خبر: ۱۱۳۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ 16 October 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

گردو میوه ای ارزشمند در فصل پاییز است که از درختان بارور در مناطق سردسیری برداشت می شود، گردوی مناطق مختلف کشور اسامی مختلف دارد که از گردو زارها برداشت می شود. در خوزستان فصل برداشت گردو فرا رسیده است و از آنجایی که گردو جو مغزی جان پرطرفدار است و خواص فراوانی دارد از این رو پرداختن به مسئله کاشت و برداشت اصولی آن حائز اهمیت است.

ارائه آموزش های لازم به باغداران جهت برداشت محصولی مرغوب و مشتری پسند همچنین مورد نیاز بازار می تواند در بازدهی مناسب تاثیر به سزایی داشته باشد.

سطح زیرکشت گردوی استان خوزستان ۷۷۰ هکتار از سوی متولیان سازمان جهاد کشاورزی اعلام شد و همچنین امسال پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت خوب باغ های این محصول در استان، بیش از ۱۶۰۰ تُن گردو برداشت شود.

بیشترین ارقام زیر کشت گردوی که باغداران در استان خوزستان کشت و برداشت می کنند، ارقام محلی هستند که در شهرهای باغملک، ایذه، دزپارت و اندیکا برداشت و راهی بازار می شوند.

پوست گردو گاهی اوقات طعم تلخ دارد، اما خود مغز سفید گردو، دارای طعمی ملایم، و کمی تند و تیز است، مناطق سردسیری و دارای آب و هوای متعادل و خنک از مناطق هدف مهم تولید گردوی استان به شمار می روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار