عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد زنجان در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 16 October 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی بیگدلی، از اعضای هیئت‌علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در جدیدترین رتبه‌بندی برترین دانشمندان جهان، موفق به کسب جایگاه ۲ درصد دانشمندان برتر جهان شد.

بر اساس داده‌های منتشره توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در همه رشته‌ها و نیز دانشمندان 2 درصد برتر حوزه‌های علمی، شناسایی و معرفی شد.

این گزارش در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ در مجله PLOS Biology به چاپ رسیده که بر این اساس، دو مدل پایگاه داده ارائه شده که بر پایه مدل اول تا پایان سال ۲۰۲۲ نمایانگر شاخص عملکرد طولانی مدت پژوهشگران پیشکسوت است. ارزیابی بر پایه مدل دوم، بر اساس داده‌های یک‌ساله ۲۰۲۲ بوده که بر اساس این ارزیابی، مهدی بیگدلی از اعضای هیئت علمی واحد زنجان در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

در این پژوهش که بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام پذیرفته، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۴ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله بود که در لیست نهایی علاوه بر یک صدهزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار