معاون ورزش و جوانان کرمانشاه:
معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: سرانه ورزشی در استان کرمانشاه برابر با ٩۴ درصد است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ 16 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، فرهمند سال افزون عصر امروز (دوشنبه ۲۴ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی در سالن جلسات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در استان کرمانشاه کارگروهی را از اداره ورزش، سازمان تعزیرات و نماینده استانداری تشکیل دادیم که کار را بر اساس نرخ تورم سال گذشته قیمت‌گذاری کردند.

وی افزود: امسال از طرف دولت و از طرف معاون اول رئیس جمهور یک نامه به کل استان‌ها ابلاغ شد و باشگاه‌ها را رتبه‌بندی کردند که جزء استان‌های گروه ۲ هستیم.

معاون توسعه امور ورزش ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس این گروه‌بندی سالن‌ها و اماکن درجه یک، ۲ و سه معرفی شدند و برای محاسبات یک دوره ۱۲ جلسه‌ای هر رشته‌ از جمله فوتبال و تمامی رشته‌های ورزشی دیگر با حضور مربی قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: نرخ‌ استفاده از اماکن ورزشی  تعیین شده و به تمام باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی همچنین اداراتی که اماکن ورزشی دارند ابلاغ کردیم که اگر تخطی داشته و اضافه بر قیمت مصوب گرفته می‌شود مردم می‌توانند گزارش دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: نصب قیمت‌ در اماکن ورزشی را ضروری اعلام کردیم و کارشناسان ورزش و جوانان نیز در اداره کل در اداره شهرستان‌ کرمانشاه و تعزیرات هماهنگ شده و برای بازدید به اماکن ورزشی رفت و به این تخلفات رسیدگی می‌کنند.

سال افزون اذعان کرد: سرانه ورزشی کرمانشاه ٩۴ درصد است اما اداراتی مانند آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، اداره کار و اداراتی که اماکن ورزشی دارند که از آن مکان‌ها کمتر استفاده می‌شود، در شورای برنامه‌ریزی ورزش استان کرمانشاه سال‌های گذشته از استاندار و معاونین ایشان خواهش کردیم که این همکاری بین ما و دستگاه‌های دیگر ایجاد شود تعاملی  برای ورزش باشد.

وی عنوان کرد: اماکن ورزشی ما با توجه به شروع فصل مدارس صبح‌ها تقریبا تعطیل هستند و زمان بعد از ظهرها در اختیار هیئت‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما آن تعاملی که باید ایجاد شود ایجاد نشده و با وجود انعقاد تفاهمنامه بعضی از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی همکاری لازم را با ما ندارند.

سال افزون تأکید کرد: فضاهای اماکن ورزشی آموزش و پرورش تقریباً چهار الی پنج برابر فضاهای ورزشی ما است و در هر محله و دبیرستانی یک سالن ورزشی ایجاد شده است که اماکن ما در چند نقطه متمرکز شده متاسفانه آموزش و پرورش با ما همکاری لازم را ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار