شرکت هفت‌تپه در آستانه واگذاری کامل به شرکت توسعه نیشکر:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تأیید صورت‌های مالی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه توسط حسابرسی و ورود به مرحله قیمت‌گذاری برای واگذاری کامل به توسعه نیشکر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 14 October 2023

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در اظهاراتی در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه به‌طور فوق‌العاده عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در تهران، برگزاری این مجمع را گام نهایی برای واگذاری کامل به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توصیف کرد.

وی توضیح داد: در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ شرکت توسعه نیشکر مأمور شد به صورت پیمان مدیریت شرکت هفت تپه را اداره کند که از آن تاریخ تا امروز (۱۸ مهرماه ۱۴۰۲) دو سال می‌گذرد و تغییرات خیلی زیادی در این شرکت اتفاق افتاده‌است.
وی تأکید کرد که در این دو سال شبکه‌های آبیاری و زهکشی هفت تپه بازسازی شد و کارخانه سه دوره اورهال شد و به‌طور کلی هم در ساختار سازمانی و هم در فرآیندهای تولید شکر و بهبود کیفیت محصولات غیرنیشکری تحول اساسی صورت گرفت.

دکتر ناصری ادامه داد: به اذعان ناظران و کارشناسان شرایطی که در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وجود آمده نتیجه یک واگذاری درست، کار جهادی و همدلی مسئولان و کارگران بوده‌است که نتیجه آن هم در حوزه کارگری و هم تولید و سرمایه‌گذاری رضایت مندی ایجاد شده‌است.

مدیرعامل توسعه نیشکر افزود: در این مدت، معاونت محترم اول ریاست جمهوری به تعهدشان یعنی اخذ مصوبه سران سه قوه برای واگذاری کامل شرکت به بانک صادرات و بانک ملی عمل کردند و این دو بانک تفویض اختیار کردند تا شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اقدامات اجرایی کشت و صنعت هفت تپه را انجام دهد و این امر مقدمه ای است برای واگذاری کامل و دائمی کشت و صنعت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر محسوب می‌شود.

وی این امر را حاصل تلاش معاون محترم اول رئیس‌جمهور، وزیر محترم اقتصاد، مدیران محترم بانک‌های صادرات و ملی دانست و از زحمات تمامی دست‌اندرکاران و حامیان قدردانی کرد و گفت: از آنها خواهش دارم که ان شاء الله مانند گذشته حمایت‌های خودشان را تا واگذاری کامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دریغ نورزند و ما را حمایت کنند.

دکتر ناصری در بخش دیگری از این گفت و گو، با اشاره به اینکه امسال رشد تولید محقق می‌شود، ابراز امیدواری کرد که برداشت محصول نیشکر و استحصال شکر از سطح مزارع شرکت هفت تپه از اول آبان ماه آغاز شود.

وی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: تلاش‌مان بر این است که از این میزان، به رکورد تولید ۸۰ هزار تن شکر دست یابیم که افزایشی بیش از ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

مدیرعامل توسعه نیشکر در پایان با اشاره به تولید محصولات غیر نیشکری در هفت تپه گفت: علاوه بر بحث تولید شکر، تولید محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه نیز این روزها روند مطلوبی دارند. کشت جدید مرکبات در مساحت ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها، تاکستان، سالن پرورش قارچ، بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌های تولیدی در مجموعه نیشکر هفت تپه است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولیدکننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. این واحد تولیدی با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار