کد خبر: ۱۱۳۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 10 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 18/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

کشف 500 میلیارد ریالی الکتروموتورهای صنعتی قاچاق در آمل 

سردار سیدموسی  حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 385 دستگاه الکتروموتورهای صنعتی قاچاق به ارزش 500 میلیارد ریال در شهرستان آمل، خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار"سیدموسی  حسینی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع الکتروموتورهای صنعتی قاچاق توسط فردی در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی آن شهرستان قرار گرفت .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآکاهان اداره پلیس امنیت اقصادی با همکاری ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی کردند .

سردارحسینی ، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی با همکاری ماموران اداره صمت آن شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار مذکور 385 دستگاه انواع ژنراتور و الکتروموتورهای صنعتی کشف شد .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ارزش تجهیزات کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در خاتمه از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هر گونه فعاليت غيرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طريق تلفن 110 به پليس گزارش دهند.

---------------------------------

کشف اسباب بازی های قاچاق میلیاردی در ساری 

سرهنگ محمد محمد پور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 1134عدد انواع اساب بازی های قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ " محمد محمد پور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخباری مبني بر اينکه فردی در حال حمل کالای مشکوک به قاچاق از یک واحد انبار به مکان دیگر بوده، موضوع بررسی و دستگیری این فرد را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسي از این انبار با هماهنگی قضائی تعداد 1134 عدد از انواع اسباب بازی خارجی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: در اجرای این طرح که در حضور مالک آن انبار انجام شد، طی اعلام کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه 4 میلیارد ریال اعلام و تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گردید که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدپور در خاتمه يادآور شد: مرکز فوريت هاي پليسي 110 به صورت شبانه روزي آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه نگهداري و یا فروش هر گونه کالاي قاچاق مي باشد و از مردم خواست در این رابطه همکاری لازم را با این پلیس داشته باشند.

---------------------------------

کشف 7راس دام زنده قاچاق در شهرستان ساری 

سرهنگ محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 7راس دام سنگين در عملیات مبارزه با قاچاق و خروج غير مجاز دام زنده در اين استان خبر داد. 

سرهنگ" محمد محمدپور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: با توجه به افزايش خروج غير مجاز دام از استان مازندران به مقصد استان هاي همجوار و و بالعکس، تبعات ناشي از خروج غير مجاز دام زنده به ويژه افزايش قيمت و کمبود گوشت قرمز در سطح استان مازندران، مبارزه با قاچاق و خروج غير مجاز دام زنده در دستور کار پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

وي در ادامه از توقيف یکدستگاه خودرو حامل دام و کشف 7راس دام زنده خبر داد در اين راستا خبري مبني بر اينکه يک دستگاه خودروی نیسان از مبدا استان گلستان حامل احشام سنگين بدون مجوز از دامپزشکي، در محور اصلی جاده ساری-قائمشهر در حال طي طريق مي باشد، بلافاصله عوامل اداره مبارزه با قاچاق پليس امنيت اقتصادي به محور کمربندي ساري به قائم شهر اعزام ، که در نهایت خودرو مورد نظررا شناسايي پس از تعقيب مراقبت با شگردهاي پليسي آن را متوقف نمودند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصريح کرد: با توجه به عدم بهمراه داشتن مجوز حمل دام سنگین در حالیکه احشام(گاو) مشکوفه بدون هيچ پلاک گوش بوده، خودرو به پارکینگ منتقل و برابر اعلام کارشناسان ارزش کشفيات به دست آمده 3 میلیارد و 500 میلیون ريال برآورد شد و راننده پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفی شد.

سرهنگ محمد پور ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت و معاضدت از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادي و قاچاق کالا که باعث تشویش آحاد جامعه با توجه به مشکلات معیشتی ایجاد شده ، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف 30 تن کود شیمیایی احتکاری در ساری 

سرهنگ محمد محمدپوررئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار کود شیمیایی احتکاری و خارج از شبکه توزیع به مقدار 30 تن به ارزش 8 میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقادير قابل توجهي کود شیمیایی توسط شخصی به هویت معلوم در یک باب انباری در سطح شهرستان "ساری" پس از بررسی اطلاعاتی و اطلاع از صحت موضوع ، اقدامات بعدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان این پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقيقاتی و شناسایي محل دپوي کودهای شیمیایی شده و با هماهنگي مرجع قضایي طی یک عملیات غافلگیرانه، به همراه تیم کارشناسان اداره صمت ، در بازرسي از انبار شناسایی شده؛ مقدار30645کیلو گرم سموم کشاورزی در برندهای مختلف را که به صورت غیر مجاز دپو شده بود، کشف کردند ، در ادامه طی استعلام از سامانه های اداره صمت ، انبار موصوف بعلت عدم ثبت در سامانه های اداره صمت، از مصادیق احتکار و خارج از شبکه توزیع محسوب گردید.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اقلام کشف شده 8میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص برای متصدی انبار پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ محمد محمدپور در پایان از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعاليت غيرمجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس گزارش دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار