مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها باید تسریع یابد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 07 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» علی حجرگشت در نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان گفت: با توجه به اینکه کودکستان‌ها باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش مجوز بگیرند این اقدام در راستای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف آماده‌سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه های ذیربط در دستور کاری قرار گرفت، همچنین آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را بر عهده دارد.

حجرگشت اظهار کرد: از تاریخ تاسیس و شروع به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه های ذیربط در دستور کاری قرار گرفت. همچنین اقدامات وزارتخانه ای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستان‌ها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸۱ درخواست برای صدور مجوز از سوی موسسان کودکستان‌های فعال در استان به آموزش و پرورش البرز داده شده است که لازم است با هماهنگی داخلی و وزارتخانه ای زمینه سرعت‌بخشی در صدور مجوز کودکستان‌ها در استان فراهم شود.

حجرگشت متذکر شد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار