مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: چهار راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز استان مازندران به سایت فندقلوی شهرستان نمین انتقال داده شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسن قاسم پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست، استان اردبیل به عنوان یکی از مراکز تکثیر و برای احیاء گونه‌ی در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی انتخاب شده است و در اولین مرحله در اسفندماه سال گذشته ۴ راس گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلوی نمین منتقل شد.

وی افزود: در مرحله ی دوم انتقال این گونه، تعداد ۴ راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز استان مازندران به سایت فندقلوی شهرستان نمین انتقال داده شد.

تعداد گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو به ۱۲ راس می‌رسد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در گام بعدی و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده تعداد ۴ راس دیگر طی هفته آینده از استان ایلام به استان اردبیل منتقل خواهد شد تا تعداد این گونه در سایت فندقلو به ۱۲ راس برسد.

قاسم پور با ابراز رضایت از وضعیت گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به شرایط مساعد زیستگاه فندقلو، شاهد تکثیر این گونه در منطقه باشیم.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار