سرپرست فرمانداری اهواز گفت: بسته عمرانی و امنیتی برای بهبود فضا و شرایط زندگی در مناطق حاشیه اهواز در دست تدوین است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 02 October 2023

سید احمد موالی زاده با تاکید بر لزوم حل مشکلات مناطق حاشیه‌ای اهواز بیان کرد: یکبار برای همیشه باید مشکلات مناطق حاشیه‌ای اهواز برطرف شوند و در این مسیر نیاز به همکاری و کمک سایر دستگاه‌های استان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد تیراندازی به ویژه در هنگام شب در مناطق حاشیه اهواز هستیم، افزود: یکی از مسائلی که به دنبال حل آن هستیم تامین امنیت و جلوگیری از تیراندازی در این مناطق است.

موالی زاده با بیان اینکه این موضوع در شورای تامین استان مطرح شده است، گفت: جلوگیری از تیراندازی در مناطق حاشیه‌ای اهواز در شورای تامین استان در دست پیگیری است و به دنبال راهکاری برای این موضوع هستیم.

وی مهمترین و اثرگذارترین اقدام برای بهبود شرایط زندگی در مناطق حاشیه اهواز را کاهش مشکلات و تامین امنیت دانست.

شهرستان اهواز با داشتن ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشینی یکی از وسیع‌ترین مناطق حاشیه نشین کشور است.

افزایش امنیت شهر برای جلوگیری از سرقت اموال عمومی

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه برای جلوگیری از سرقت اموال عمومی باید امنیت شهر را بالا برد، گفت: هر دستگاهی مکلف است برای حفظ اموال خود ضریب امنیت را بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه به دستگاه‌های مختلف تذکرات زیادی در خصوص مراقبت از اموال خود داده شده است، افزود: معتادان متجاهر نیز در سرقت اموال عمومی نقش دارند از این رو جمع آوری معتادان از سطح شهر به طور جدی در اهواز آغاز شده است.

موالی زاده با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در اهواز تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ "الحدید" برای جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز راه اندازی و پیش بینی شده ۲ هزار فرد معتاد در این مرکز نگهداری شود.

وی با بیان اینکه این مرکز از اواخر مردادماه امسال در اهواز کار خود را آغاز کرده‌اند، افزود: مقرر شده هر فرد معتاد ۶ ماه در این مرکز نگهداری و تحت درمان باشد و آموزش‌های فنی و مهارتی فرا بگیرد.

وجود معارض مانع از ایجاد مکان‌های تفریحی در اهواز

سرپرست فرمانداری اهواز اظهار کرد: متاسفانه وجود معارض‌های مختلف در اهواز باعث شده تا ایجاد مکان تفریحی و گردشگری در این شهر با مشکلات زیادی همراه باشد.

وی افزود: به عنوان مثال ساخت پارک شهروند اهواز که قرار بود به یک مکان تفریحی و گردشگری در اهواز تبدیل شود به دلیل معارض متوقف شده است.

موالی زاده با اشاره به افزایش مکان‌های عرضه قلیان در سطح شهر اهواز گفت: متاسفانه عرضه و گرایش جوانان به کسب درآمد از مصرف قلیان در پارک‌ها و فضای سبز و تفریحی اهواز بسیار زیاد شده و شرایط نامناسبی را برای خانواده‌ها به منظور استفاده از فضاهای تفریحی ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری اهواز از دستگاه‌های ناظر و متولی خواست تا از گسترش بیش از حد عرضه قلیان در اهواز جلوگیری کنند.

اجازه تعطیلی غرفه‌ای در میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز داده نمی‌شود

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه از قبل از دهه ۹۰ دعوای حقوقی در میدان میوه و تره بار الغدیر اهواز وجود دارد، گفت: تلاش داریم با مدیریت این موضوع در اهواز هیچ غرفه‌ای تعطیل نشود.

شکایت یک شخص حقوقی و مالک بخشی از زمین‌های میدان الغدیر اهواز باعث ایجاد مشکلاتی برای غرفه داران در این میدان شد.

وی افزود: تاکنون هیچ غرفه ای در این میدان تعطیل نشده و به طور قطع هیچ غرفه داری در این میدان بیکار نخواهد شد.

انجام مطالعات برای متحول ساختن ورودی‌های شهرستان اهواز

موالی زاده با بیان اینکه مطالعات لازم برای بهسازی و متحول کردن ورودی‌های اهواز انجام شده است، گفت: اولویت بهسازی ورودی در اهواز از منطقه ملاشیه است.

وی افزود: بهسازی و اصلاح ورودی بعدی در اهواز از منطقه زرگان است و مقرر شده تا خط BRT( خط ویژه اتوبوس) در این ورودی برای مردم در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه این خط ویژه تا بهشت آباد خواهد رسید، اظهارکرد: ساماندهی جمعه بازار اهواز در این مسیر نیز با هدف ساماندهی این ورودی انجام شده است.

وی بر ساماندهی دستفروشان در اهواز تاکید کرد و افزود: به دنبال حذف دستفروشان نیستیم اما برای زیباسازی شهر در حال ساماندهی آنها هستیم.

موالی زاده ایجاد بازار روز و مکان‌هایی برای استقرار دستفروشان را از وظایف شهرداری دانست و خواستار ایجاد بازارچه‌ای برای فعالیت دستفروشان در این شهر شد.

شهرستان اهواز به عنوان یک کلانشهر فاقد بازار روز است و همین موضوع باعث افزایش دستفروشان و وانت بارها در سطح شهر شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز یکی دیگر از دلایل نازیبا شدن این شهر را طرح‌های متعدد آبفای استان دانست و گفت: شرکت آبفای استان باید سخنگویی برای اطلاع رسانی از مراحل اجرای طرح‌های خود به مردم معرفی کند تا شهروندان در جریان روند کار باشند و بیش از این شاهد نارضایتی مردم نباشیم.

وی افزود: اجرای طرح فاضلاب در اهواز باعث نارضایتی مردم از وضعیت شهر شده و این شرکت باید توضیحاتی را در این خصوص ارائه کند تا مردم از جزییات طرح مطلع شوند.

نارضایتی مردم اهواز از پاسخگو نبودن دستگاه‌ها

موالی زاده با اشاره به نارضایتی مردم اهواز از پاسخگو نبودن برخی دستگاه‌ها گفت: فرمانداری اهواز برنامه و طرح‌هایی را برای افزایش رضایتمندی در اهواز تدارک دیده که در این راستا از مدیران ادارات خواسته شده تا همپای فرمانداری در این برنامه‌ها شرکت کنند.

تدوین بسته عمرانی و امنیتی برای مناطق حاشیه اهواز

وی با بیان اینکه طرح "هر هفته یک محله یک مسجد" در اهواز برای شنیدن و بررسی مشکلات مردم اجرایی شده است، افزود: از مدیران دستگاه‌ها نیز خواسته شده در این برنامه برای دیدار با مردم حضور یابند.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: عمده نارضایتی مردم اهواز از وضعیت امنیت، آسفالت و آب آشامیدنی است که تلاش داریم با رفع مشکلات در این سه بخش میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

وی از تمامی دستگاه‌های اهواز خواست برای افزایش رضایتمندی مردم نهایت تلاش و پیگیری لازم را داشته باشند.

تشکیل کمیته پایش آب آشامیدنی در اهواز

موالی زاده از تشکیل کمیته پایش آب آشامیدنی در اهواز خبر داد و گفت: این کمیته برای ارزیابی وضعیت کیفی و کمی آب آشامیدنی اهواز با حضور کارشناسانی از مرکز بهداشت، فرمانداری و شرکت آبفا تشکیل شده و به صورت هفتگی و میدانی وضعیت آب آشامیدنی اهواز را بررسی می‌کنند.

سرپرست فرمانداری اهواز با ابراز گله مندی از نامناسب بودن کیفیت آب آشامیدنی این شهرستان ادامه داد: تلاش داریم تا یکی از دغدغه‌های مردم اهواز که افزایش کیفیت آب آشامیدنی است را با این کمیته پیگیری و حل کنیم.

کلانشهر اهواز جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار