استاندار لرستان گفت: به منظور تحقق توسعه متوازن، سند ملی آمایش سرزمین می‌تواند ملاک تخصیص منابع بودجه باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 30 September 2023

به گزارش تابناک لرستان،، شامگاه جمعه سیدجعفر حسینی رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه بودجه کشور با استاندار لرستان دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل پیش روی توسعه استان گفتگو کرد.

در این دیدار زیویار با اشاره به اینکه توزیع نامناسب اعتبارات بودجه‌ای گاهی به جای توسعه متوازن منطقه‌ای در کشور باعث تمرکز منابع در مرکز کشور یا مناطق خاص می‌شود افزود: به منظور تحقق توسعه متوازن، سند ملی آمایش سرزمین می‌تواند ملاک تخصیص منابع بودجه باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت راه‌آهن دورود- خرم‌آباد - اندیمشک و ساخت سد‌های لرستان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان و دستور مستقیم آیت‌الله رئیسی است، افزود: نقش سازمان برنامه و بودجه کشور و امور آمایش در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح استان با رویکرد آینده‌نگر و مبتنی بر مؤلفه‌های بنیادین توسعه پایدار که از جمله طرح‌های زیربنایی با رویکرد گردشگری استان هستند بسیار حائز اهمیت است.

حسینی در این دیدار گفت: ظرفیت‌هایی که در قالب برنامه‌ریزی توسعه فضایی و آمایش سرزمین برای مسیر آتی توسعه کشور در نظر گرفته شده است، باید به جای موضوع تقسیمات اداری- سیاسی در روند بودجه ریزی عمومی کشور ملاک عمل واقع شود.

علیرضا رحمت‌نیا، معاون امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه بودجه کشور، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان در این دیدار حضور داشتند.
منبع/فارس

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار