مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره تحت پوشش ۲۰ هزار دانش آموز در استان از آماده سازی سه هزار بسته کمک تحصیلی برای این دانش آموزان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 27 September 2023

 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر پیمان ترکمانه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و جمع آوری کمک‌های مردمی برای مددجویان، اظهار کرد: استان کرمانشاه حدود ۲۰ هزار دانش آموز مددجو کمیته امداد در مقاطع مختلف داشته که هرساله علاوه بر هزینه‌های کمکی برای تحصیل خدماتی نیز به آنها ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه کمک هزینه‌های تحصیلی به صورت نقدی و لوازم التحریر، افزود: کمیته امداد استان کرمانشاه سه هزار بسته شامل لوازم مورد نیاز مدرسه برای تحصیل دانش آموزان مددجو آماده سازی شده که تا دهه نخست مهرماه به آنها تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: به منظور تأمین سایر هزینه‌های مورد نیاز دانش آموزان در سال تحصیلی رایزنی‌ها برای دریافت اعتباراتی از جشن نیکوکاری و سازمان مرکزی در استان تهران در حال انجام بوده که با این اعتبارات در صدد اهدا مبلغی به طور نقدی به این دانش آموزان خواهیم بود.

ترکمانه به اقدامی که از سوی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان کمیته امداد مورد تقدیر قرار گرفت اشاره کرد و گفت: از بین مجموع دانش آموزان مورد حمایت کمیته امداد تعداد یک هزار و ۱۳۸ دانش آموز هم اکنون در مدارس هیأت امنایی و غیر انتفاعی ثبت‌نام رایگان شده‌اند که این اقدام استان کرمانشاه را در جایگاه ششم کشور قرار داد.

وی در ادامه به استعداد سنجی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد اشاره و بیان کرد: تعداد ۱۰۰ دانش آموز مستعد در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری، قرآنی و… استعداد سنجی و مورد حمایت قرار گرفتند و شرایط لازم برای اعزام به مسابقات انجام خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه همچنین از حمایت‌های تحصیلی از دانش آموزان یاد کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با آموزشگاه‌های درسی بسته شده دانش آموزان از سال سوم دبستان تا سال سوم دبیرستان به منظور تقویت در آموزش و آمادگی برای کنکور می‌توانند از این موقعیت برای آمادگی خود به صورت رایگان استفاده کنند.

ترکمانه به با بیان اینکه ۵۰ نفر از دانش آموزان مددجو رتبه بین ۲ رقمی تا ۱۰ هزار را کسب کرده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر پذیرفته شده و دعوت شده به دانشگاه فرهنگیان بوده و در پی حمایت‌هایی که از دانش آموزان مددجو در زمینه تحصیلی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۱۲۰ نفر از این افراد در رشته‌های مختلف پذیرفته شوند.

وی در پایان به حمایت‌ها از دانشجویان مددجو نیز تاکید و عنوان کرد: تعداد یک هزار و ۸۵۰ دانشجوی از مقطع کاردانی تا دکترا و ۱۲۰ طلبه تحت پوشش کمیته امداد در استان کرمانشاه وجود دارد که از آغاز سال تحصیلی بعد از انتخاب واحد کمک هزینه تحصیلی و شهریه به صورت نقدی و وام تا ۱۵ مهرماه به حساب آنها واریز خواهیم کرد.

ترکمانه در پایان مطرح کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در ایام تابستان تعداد چهار هزار و ۵۰ دانش آموز شرکت داشتند و در بحث مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز با همکاری مرکز این مرکز تعداد سه هزار نفر دانش آموز در رشته‌های مختلف به کسب مهارت پرداختند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار