مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به خبر رونمایی از پرتره شهید علی لندی، گفت: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 26 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، احسان قائدی در آیین رونمایی از پرتره شهید لندی گفت: معرفی قهرمانان بزرگ از کارهای جدی حوزه هنری استان است که پرتره شهید نوجوان و فداکار استان علی لندی به همین منظور طراحی و رونمایی می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

وی با بیان اینکه احساس غرور داشتن و هویت‌بخشی به نسل جوان و نوجوان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در کشور امنیت و آرامش ایجاد کند، ادامه داد: امروزه کشورهای غربی و دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی به کار گرفته‌اند اما توجه به قهرمانان ایران زمین و معرفی اسطوره‌های ایرانی می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

قائدی عنوان کرد: پرتره شهید لندی در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و به دست هنرمند استان احمدرضا باقری طراحی شده همچنین مقرر است پرتره دیگر قهرمانان استان نیز تا پایان سال جاری توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان طراحی و رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه دلاورمردی شهید علی لندی در دنیا زبانزد است، اضافه کرد: تلاش کردیم رونمایی از پرتره این شهید والامقام همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام و این نوجوان فداکار هر چه بیشتر به نسل جدید و دانش‌آموزان معرفی شود. 

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در سال پیش رو یا سال آینده مستند زندگی شهید علی لندی را تولید کنیم.

گفتنی است: شهید علی لندی متولد ۱۳۸۵ بود که پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، به دل آتش زد و جان دو زن سالمند را نجات داد، وی در این حادثه دچار سوختگی شدید شد که ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان، به‌علت سوختگی درجه سوم، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون، در یکم مهرماه ۱۴۰۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار