معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت توسعه شاخص ها و روند رو به رشد در آموزش و پرورش خراسان‌شمالی مشهود است.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 24 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی و به نقل از خبرگزاری فارس، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی اظهار کرد: با نگاه و حرکت مدیران در استان، وضعیت توسعه شاخص‌ها و روند رو به رشد در آموزش و پرورش استان مشهود است.

وی گفت: امسال برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس بر اساس پنج هدف شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین شده که ذیل هر یک از اهداف نیز محور‌ها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین مسائل در آموزش و پرورش را انسجام در درون و ارتباط با بیرون دانست و افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات و کمبود‌ها نیست و این امر با ارتباط با سایر نهاد‌ها تسریع می‌شود.

وی نظم و برنامه ریزی در آموزش و پرورش را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و اظهارداشت: با وجود جمعیت بیش از ۹۵۰ هزار معلم، ۱۳۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش و بیش از دو میلیون نفر بازنشسته در آموزش و پرورش، برای ساماندهی درست، نیاز به نظم و برنامه ریزی است.

وی بر تقویت مدارس دولتی تاکید کرد و گفت: سطح مدارس باید طوری باشد که والدین برای آموزش دانش آموزان دغدغه نداشته باشند.

باقرزاده یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه آموزش و پرورش را میدان دادن به دانش آموزان در فضای حقیقی عنوان کرد و اظهارداشت: متاسفانه امروزه دانش آموزان عمده وقت فراغت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند که نیاز است ما به آن‌ها میدان دهیم تا از فضای مخرب مجازی دور شوند.

باقرزاده تصریح کرد: امسال برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی در مدارس بر اساس پنج هدف پایه شامل ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین شد که ذیل هر یک از اهداف نیز محور‌ها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در هدف ایمان، اقامه نماز در مدارس و امید با هدف برپایی اردو‌های دانش آموزی، نشاط با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی و ورزشی در خردورزی نیز ایجاد فرصتی برای پرسش و پاسخ مورد توجه است.

وی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه نیز تاکید کرد و گفت: بر همین اساس مدیران مدارس باید تلاش کنند تا دانش‌آموزان را به سمت عضویت در کانون‌ها و تشکل‌های مدرسه سوق دهند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار