مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش بارش باران در فصل پاییز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بارش باران در این مدت بیش از افزایش ۴۰ میلیمتری نسبت به نرمال سال گذشته پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 21 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، فرج‌الله شکوهی پور صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث و مشکلات ناشی از بارندگی در استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۳۲۷.۲ میلیمتر بارش باران در استان ثبت شد اظهار داشت: این میزان بارش باران نسبت به میانگین بلند مدت ۸۶ میلیمتر بیشتر بود و در مجموع بارش باران در سال زراعی گذشته ۳۶ درصد افزایش یافت.

وی بارش باران در استان بوشهر در سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل آن از افزایش ۵۲ درصدی دانست و تصریح کرد: سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل آن بارش باران ۱۱۲ میلیمتر افزایش یافت و بیشترین بارش باران در دشتستان به میزان ۴۱۴.۶ میلیمتر ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به پیش‌بینی فصل بارش باران در سال زراعی جاری پرداخت و تصریح کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها و پردازش مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود نیمه شهریور ماه تا نیمه مهرماه وضعیت همانند سال قبل داشته باشیم.

شکوهی‌پور وضعیت بارش باران در استان بوشهر در نیمه مهر ماه تا نیمه آبان را بالاتر از نرمال دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مدت بین ۵ تا ۱۰ میلیمتر بارش باران بیشتر از سال قبل در مدت مشابه افزایش یابد.

ضرورت لایروبی پل‌های موند و کلل برای جلوگیری از بحران هنگام بارش باران

وی از افزایش بارش باران در نیمه آبان تا آذر ماه در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در مدت یاد شده بیش از ۴۰ میلیمتر بیشتر از نرمال بارش باران سال گذشته پیش‌بینی و از نیمه آذر تا دی ماه وضعیت بارش باران مطلوب ارزیابی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با تأکید بر توجه به پیشگیری از حوادث در زمان بارش باران در استان بوشهر، اظهار داشت: ساخت و سازه‌ها در مسیر بستر رودخانه‌ها و آبگیر‌ها در هنگام بارش باران وضعیت نامساعدی برای آن‌ها ایجاد می‌کند که جلوگیری از احداث ساخت واحد‌های مختلف یک ضرورت است.

محمد هادی رستمیان باتأکید بر اجرایی شدن مسئولیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در نظارت و ارائه راهکار‌های لازم پیشگیری از حوادث در نقاط آسیب‌پذیر گفت: در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با تیم‌های مدیریت بحران و نظارتی داشته باشند.

وی لایروبی پل‌های مهم استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: پل‌های موند و کلل نیاز به لایروبی دارند که باید این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته شود چراکه در بررسی جاری شدن سیل در سال‌های گذشته در این ۲ پل حوادثی تلخ ثبت کرده است که با لایروبی آن مشکلات این ۲ پل در روان‌سازی آب باران برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر باتأکید بر هماهنگی و برنامه‌ریزی مستمر برای پایش در شرایط نامساعد جوی و انجام عملیات در سفر افزود: هماهنگی و برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از حوادث و مقاوم‌سازی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته شود.

رستمیان با بیان اینکه همه امکانات و تجهیزات پیشگیری از حوادث در استان بوشهر باید تقویت شود گفت: باید از هم اکنون راهکار‌های پیشگیری از بحران و حوادث در زمان بارش باران و جاری شدن سیل اتخاذ شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار