تابناک هرمزگان_مدیر تشریفات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان دیدار کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 20 September 2023

به گزارش تابناک هرمزگان، شاهرخ جاویدی به همراه هادی عرب مدیر خانه تعزیه استان هرمزگان با حضور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اسلام خواجه یی سرپرست این ستاد دیدار و گفتگو کرد.

شاهرخ جاویدی که به تازگی به سمت مدیر تشریفات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس منصوب شده است و به عنوان مدیر کانون فرهنگی هنری سقای تشنگان کوی ملت فعالیت می کند، هدف از این دیدار را رایزنی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به منظور بهره گیری از ظرفیت های هنری کانون ها در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر بندرعباس عنوان کرد.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های متنوع فرهنگی هنری کانون های مساجد، گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس مصمم است تا در اجرای برنامه های فرهنگی سطح شهر از ظرفیت بی بدیل کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در رشته های سرود، نمایش طنز، تکخوانی، دکلمه خوانی، تقلید صدا، قصه گویی و ... استفاده کند.

مدیر تشریفات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: همکاری با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در برگزاری دوره های آموزشی ویژه گروه های سرود و نمایش و حمایت از این گروه ها از برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی است.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری سقای تشنگان کوی ملت بندرعباس در طول سال برنامه دارد که شاخص ترین آن اجرای بازی های بومی محلی ویژه بانوان در فضای حسینیه، اجرای برنامه توسط مجری تلویزیون که از اعضای کانون است ویژه کودکان و اجرای برنامه ویژه سالمندان است.

هادی عرب، مدیر خانه تعزیه استان هرمزگان نیز با بیان اینکه خانه تغزیه به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در منطقه گردشگری پنجه علی راه اندازی شده است، گفت: ثبت آیین ها و سنن استان به ویژه در حوزه تعزیه از اهداف راه اندازی خانه تعزیه است.

وی با اشاره به وجود سالن سرپوشیده برای اجرای تعزیه، سالن کنفرانس، کلاس آموزشی و فضای میدانی تعزیه با ظرفیت پنج هزار نفر در مجموعه خانه تعزیه استان، این خانه آمادگی دارد تا همه این فضاها را برای اجرای سرود و تئاتر در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دهد.

اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گزارشی از وضعیت حال حاضر کانون های مساجد استان را ارائه کرد و گفت: یکهزار و 63 کانون در مساجد هرمزگان فعالیت می کنند.

وی از سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، کتابخوانی، اردویی، کارگاه های مهارت آموزی و سبک زندگی به عنوان ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می تواند از ظرفیت کانون ها در اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر استفاده کند.

انتهای پیام//

برچسب ها: کانون مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار