مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش برای هویت این گونه جانوری و چگونگی تلف شدن آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 20 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خبری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر تلف شدن و پیدا شدن لاشه‌های سوخته شده یک گونه جانوری در نزدیکی یکی از روستا‌های حومه منطقه حفاظت شده دنا در حال دست به دست شدن است که اداره کل حفاظت محیط زیست ضمن تایید این خبر، اما گفته هنوز هویت و همچنین دلایل و چگونگی تلف شدن این گونه جانوری مشخص نیست.

آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این گونه جانوری تلف شده یک قلاده "کفتار" بوده که در روستای خونگاه از توابع شهرستان دنا از بین رفته و لاشه‌های سوخته شده آن پیدا شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تلاش برای هویت این گونه جانوری و چگونگی تلف شدن آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

هادی سینایی افزود: هم اینک نیز قسمتی از لاشه‌های پیدا شده برای تشخیص هویت به مرکز جانور شناسی دانشگاه یاسوج ارجاع داده شده است و منتظر نظر نهایی هستیم.

وی اظهار کرد: به محض دریافت گزارش کشف لاشه حیوان در روستای خونگاه در ۲۰۰ متری خانه‌های مسکونی بلافاصله نیرو‌های محیط زیست در منطقه حضور یافتند و با توجه به متلاشی و پوسیده بودن لاشه حیوان، مشخص نبود که متعلق به چه حیوانی است و امکان انتقال آن هم وجود نداشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عکس‌های گرفته شده از این لاشه برای ۲ نفر جانور شناس در استان ارسال شده و به زودی مشخص خواهد شد این لاشه متعلق به چه حیوانی است و حتی می‌توان نحوه تلف شدن آن هم را مشخص کرد.

سینایی عنوان کرد: منطقه کشف این لاشه در محدوده مناطق حفاظت شده نبوده و با توجه به اینکه در نزدیکی منازل مسکونی پیدا شده احتمال می‌رود که لاشه یک سگ باشد البته باید نظر قطعی و اصلی از سوی جانورشناسان داده شود.

وی با اشاره به لاشه سوخته پخش شده در فضای مجازی گفت: نمی‌توان این عکس را تایید و یا رد کرد که عکس همان لاشه است، زیرا ماموران محیط زیست در این مواقع لاشه را در چاله می‌اندازند و معدوم می‌کنند و تاکنون لاشه هیچ حیوانی را آتش نزده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار